جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه خواهران گیلان

حوزه/استاد مدرسه علمیه زینبیه رشت گفت: در جامعه کنونی تبلیغ مؤثر حجاب، در گرو داشتن دانش لازم و مجهز بودن مهارت‌های تبلیغی، خلاقیت در ارتباط گیری مثبت با مخاطب و بهره‌گیری مناسب از تکنولوژی روز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، خانم علائی، استاد حوزه علمیه خواهران گیلان، در مراسم بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد: مجاهدت‌های بی شماری برای حفظ فرهنگ عفاف و حجاب در طول تاریخ اسلام و ایران صورت گرفته‌؛ لذا تداوم راه همه‌ ایثارگران و مجاهدان این راه مقدس و بیمه‌کننده امنیت و آرامش اجتماعی‌، وظیفه‌ای همگانی است.

وی با اشاره به برخی برداشت‌ها و تفاسیر نادرست از روایات و در نتیجه دعوت بانوان به خانه‌نشینی مطلق، تاکید کرد: تبیین تفاسیر علمای بزرگ از اینگونه احادیث و سیره عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت، یکی از ضروری‌ترین مسئولیت‌های طلاب خواهر در اصلاحِ نگاه‌ِ اشتباه به مسأله‌ی وظایف زنِ مسلمان در جامعه می‌باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه طلاب برای تبلیغ مؤثر باید به دنبال افزایش آگاهی و مهارت‌های خود باشند افزود: در تبلیغ حجاب روش مستقیم بازخورد کمتری نسبت به روش غیرمستقیم دارد.

علائی توصیه کرد: لازم است برای تبلیغ حجاب در جامعه به دنبال حل ریشه‌های بی‌حجابی، یعنی بی‌اعتقادی یا اعتقادات ناپایدار نسبت به مسئله توحید و معاد باشیم.

لازم به ذکر است، در این مراسم، مادر شهید فدایی‌نژاد، مهمان ویژه‌ی این مراسم بودند و در جمع طلاب خاطراتی از اخلاص و تلاش‌های جهادی شهید بزرگوار بیان کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha