جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه تابستانی حدیث

حوزه/ مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی در قالب «مدرسه تابستانی حدیث» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم آزاده صدرشیرازی در گفت و گویی اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث، جهت آشنایی بیشتر طلاب علوم دینی با دانش حدیث، دوره مقدماتی «آشنایی با دانش های حدیثی» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره آموزشی تحت اشراف گروه علمی حوزه قرآن با هدف آشنایی با دانش های حدیثی، منابع و معارف حدیثی، فهم صحیح احادیث و ایجاد شوق و بسترسازی جهت گسترش هدفمند و روشمند حدیث در جامعه و آمادگی طلاب جهت ورود به رشته علوم و معارف حدیث سطح ۳، برگزار می‌شود.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مخاطبان این دوره، تمامی طلاب علاقه‌مند به فراگیری علوم حدیث خواهند بود، ادامه داد: طلاب متقاضی، در صورتی که دوره مقدماتی آشنایی با علوم و معارف حدیث را با موفقیت سپری کنند، می‌توانند در دوره تکمیلی نیز شرکت کنند.

وی مهلت ثبت نام در مدرسه تابستانی حدیث را تا ۲۸ تیرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: دوره مذکور در بازه زمانی ۲ تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

خانم صدرشیرازی خاطرنشان کرد: در این دوره سرفصل های آموزشی «نقش حدیث در دانش‌های دیگر»، «هندسه دانش‌های حدیثی»، «رجال»، «تاریخ حدیث»، «درایه»، «جوامع حدیثی شیعه»، «روش فهم حدیث»، «متن پژوهی»، «علوم و معارف نهج البلاغه» و «ادعیه و زیارات با تأکید بر صحیفه سجادیه» با حضور اساتید فرهیخته تدریس خواهد شد.

وی بیان داشت: این دوره در صورت شرکت منظم و مستمر طلاب در کلاس ها و کسب نمره قبولی در آزمون، برای طلاب سطح ۲ حوزه های علمیه خواهران، جایگزین ۶ واحد از بسته دروس اقتضایی حدیث خواهد شد.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران در پایان افزود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی دانشگاه قرآن و حدیث می توانند به نشانی اینترنتی http://qhu.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 1
    اگر دوره برای خانم هاست پس چرا تمام اساتید مرد هستن؟!!! مگر ما در جامعة الزهرا استاد خانم نداریم که آقایون رو دعوت می کنید؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      خیر در حال حاضر استاد خانمی که شرایط علمی در حد اساتید فوق داشته باشند نداریم
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 1
    سلام اینگونه دوره ها که اساتیدش مرد هستند برای خواهران طلبه دلسرد کننده و نا امیدکننده از تحصیل و تدریس است چرا که یک خواهر طلبه زحمت می کشد سالیان سال درس می خواند و هنگامی که باید معلومات خود را تدریس کند باز به او میدان داده نمی شود و حوزه برادران استاد مرد معرفی می کند لطفا سرکارخانم برقعی بیشتر به این ظرائف دقت بفرمایند. ممنون
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 1
      درس خواندن البته کار سختی نیست، آنچه مشکل است ، تولید مطلب تازه است نه صرف تکرار متون گذشتگان و تولید علم و بیان نکات تازه و اضافه کردن به چیزی است که قبلی ها گفته اند. متأسفانه در حال حاضر در بین خانم ها فردی که شرایط فوق را داشته باشد نداریم.
  • US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    اساساً خیلی از اساتید مرد، بطور رایگان در حرم حضرت معصومه س یا اماکن مشابه بطور آزاد و خارج برنامه درسی رسمی حوزه برای فقط یک یا دو نفر تدریس می کنند و بعضاً گاهی از جیب خودشان مبلغی به عنوان تقسیمی به همان یکی دو شاگرد خود می دهند یعنی بار تدریس در حوزه برادران بخش زیادی اش بر عهده تدریس آزاد و بدون حضور و غیاب و امتحان گرفتن است و بعضاً کتابهای مهجور و متروک عرفانی یا کلامی را که جزء کتب رسمی حوزه نیست در وقت های آزاد برای یکی دو نفر تدریس می کنند بنابراین خواهران محترمه اگر توان تدریس در خود می بینند می توانند برای حتی فقط یک نفر در حرم حضرت معصومه تدریس کنند و نیازی به تدریس رسمی نیست اگر شاگردی نمی یابند می توانند گاهی مبلغ مختصیر به عنوان تقسیمی به همان یک شاگرد خود بدهند که تدریس ادامه داشته باشد علاوه بر اینکه حقوق پرداختی به اساتید خانم بیشتر از حقوق پرداختی به اساتید مرد در حوزه برادران است.
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    در گذشته یک استاد حوزه برادران به دلیل سواد بالا صدها شاگرد داشت و یک استاد ضعیف تر دیگر فقط یک شاگرد داشت و هیچ اشکالی هم نداشت ولی با اینترنتی شدن ثبت نام در دروس اساتید ظرفیت کلاس اساتید به تعداد مثلاً چهل نفر محدود شده است و سبب شده است یک استاد با سواد که از نظر علمی می تواند صدها شاگرد تربیت کند فقط چهل شاگرد داشته باشد زیرا سیستم اینترنتی به بیشتر از چهل نفر اجازه ثبت نام اینترنتی نمی دهد، یعنی فقط چهل نفر شاگرد می توانند ثبت نام کنند که می شود به همان تعداد شاگرد استادی که سواد کمتری از او دارد. چون سیستم ثبت نام اینترنتی به استاد با سواد و کم سواد یک اندازه اجازه جذب شاگرد می دهد با این کار انگیزه پیشرفت علمی در حوزه ضعیف خواهد شد و در آینده استاد با سواد در حوزه برادران نخواهیم داشت