جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ سومین جلسه کارگاه مهارت افزایی اساتید مدرسه علمیه ریحانه  النبی(س) با موضوع"فنون کلی مشاوره" با حضور جمعی از اساتید در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، سومین جلسه کارگاه مهارت افزایی اساتید مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) با موضوع "فنون کلی مشاوره "با حضور حجت الاسلام مجتبی مرتضی خواه و با حضور جمعی از اساتید حوزه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی خواه در این جلسه پس از تبریک ماه پرفضیلت ذی الحجه، به بیان مهارت های کلی مشاوره پرداخت و گفت: اولین مهارت مشاوره دادن، مشاوره ندادن است! تا جایی که میتوان نباید مشاوره داد، جز اینکه احراز شود که توان مشاوره  دادن را داریم.

وی دومین مهارت مشاوره دادن را ارجاع مخاطب به فرد متخصص دانست و گفت: مشاوره دادن این است که نسخه خودمان را به دیگران ندهیم.

حجت الاسلام مرتضی خواه در تبیین نکته بعدی خاطرنشان ساخت: مهارت بعدی مشاوره این است که از گوگل استفاده نکنیم! مراجعه به کتاب از اهمیت بیشتری برخوردار است. مشاوره این است که مشکلات را تک بعدی نگاه نکنیم؛ چراکه مجموعه ای از عوامل سبب می‌شود که فردی دچار مشکل شود.

وی در پایان افزود: مشاوره دادن این است که انجام یک برنامه برای مخاطب بهتر از انجام ده برنامه است و این سبب تمرکز در تربیت می شود، مشاوره این است که به عوامل جسمانی هم توجه نماییم؛ چراکه منشأ بسیاری از مشکلات خلقی کمبود بعضی از ویتامین هاست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha