جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جریان ضرب سکه اسلامی به راهنمایی امام باقر(ع)، گفت: امروز نیز باید دولتمردان ما همان کاری که امام باقر (ع) کرد را انجام داده و دلار آمریکا را به مرور زمان از گردونه ارتباطات خارج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)، با اشاره به جریان ضرب سکه اسلامی به راهنمایی امام باقر(ع)، بر الگوبرداری از شیوه این امام همام در تقابل با دشمنان نظام و اسلام تأکید کرد.

وی افزود: در عصر خلافت طاغوتی عبدالملک بن مروان پنجمین خلیفه امویان بحران پول رایج کشورهای اسلامی ایجاد شده بود، در آن زمان سکه‌های رایج مسلمانان توسط روم ضرب می‌شد و آن‌ها بودند که سکه را وارد بازار مسلمین می‌کردند.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: روی این سکه‌ها نشانه‌های فرهنگ روم بود و عبدالملک که تصمیم داشت تراز رومی را تغییر دهد با مشکلات متعددی مواجه بود و علیرغم میلش و به اصرار مشاوران و عالمان عصر درنهایت مجبور شد برای حل این مشکل به امام باقر (ع) متوسل شود.

وی اضافه کرد: امام(ع) طریق ضرب سکه را آن‌ هم متناسب با فرهنگ اسلامی به آن‌ها آموختند و هم نحوه عرضه آن در بازار را معرفی کردند تا تهدید رومیان در این خصوص که اگر نقوش سکه‌ها را تغییر دهید روی سکه‌ها دشنام به پیامبر(ص) را حک می‌کنیم، نقش بر آب شود.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: در حقیقت امام باقر (ع) یکی از مهم‌ترین خدمات اقتصادی و مالی را به جهان اسلام انجام دادند و سکه‌های رایج در مملکت اسلام را از سلطه امپراتوری روم آزاد کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: امروز نیز باید دولتمردان ما همان کاری که امام باقر (ع) کرد را انجام داده و دلار آمریکا را به مرور زمان از گردونه ارتباطات خارج کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید مسئولان و دولتمردان ما با ارزهای دیگر با کشورهای خارجی ارتباط داشته باشند تا فشارهای اقتصادی که از این قِبَل بر مردم وارد می‌شود، از بین رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha