پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قطبی

حوزه/حجت الاسلام قطبی گفت: در منظومه فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت های عادی فرهنگی گذشته، فعالیت های فناورانه در عرصه فرهنگی نیز باید کمک رسان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، مدیرعامل  مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: فاصله از مبدأ حرکت از جمله شاخصه‌های ارزیابی و سنجش عملکرد دستگاه است، مبنای دیگر سنجش عملکرد مقایسه با دیگر مراکز و موسسه هم‌تراز است.

وی بیان کرد: روش سومی وجود دارد که دفتر تبلیغات اسلامی با هدایت حجت‌الاسلام واعظی طی این سال‌ها انجام داده که در منظومه‌های مراکز و دستگاه‌های فرهنگی پیش‌ازاین اصلاً نبود و امروز افتخار داریم عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی را با این روش سنجش کنیم.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: نزدیک شدن به مقصد و اهداف نهایی، روش سوم سنجش عملکرد است که به این نظام واره عملکردی، نام مسئله محوری نهاده شده است؛ به‌طوری‌که در سال‌های گذشته بر اساس روش مسئله محوری ۱۵ مسئله اساسی احصا شد و در منظومه اربعه گنجانده شده است.

وی بیان کرد: امروز زمانی که ما می‌خواهیم خود را ارزیابی کنیم، بر اساس میزان تأثیر ما در حل مسئله و مقدار مسئله حل شده می‌سنجیم.

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه با تداوم حکم حجت‌الاسلام واعظی ۵سال آتی دوران شکوفایی نظام واره مسئله محوری خواهد بود، گفت: برای تحقق نظام واره مسئله محوری باید تغییرات و تحولاتی را در عرصه‌های مختلف ایجاد کرد، به‌عنوان مثال در حوزه آموزش، رفتن به سمت رشته‌های کاربردی و مسئله مداری باید رفت.

وی افزود: در عرصه پژوهش نیز این‌گونه باید حرکت کرد و لذا پژوهشکده رسمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را به سمت موضوع الهیات و خانواده پیش بردیم  و همه فعالیت‌های خود را در ابر پروژه پایداری و کارآمدی خانواده تنظیم کردیم.

مدیرعامل  مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق عنوان کرد: امروز افتخار داریم در حوزه‌های تخصصی کلام و عقاید، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان و امداد فرهنگی گروه‌های تخصصی و  تبلیغی کاربردی ایجاد کردیم که بر طبق نظام واره مسئله محوری تنظیم شده است.

وی متذکر شد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در میدان‌های دیگری که از گذشته ظرفیت نداشتیم، نیز پیش رفتیم که از آن جمله می‌توان به فضای مجازی و کنشگری مؤثری و نقش مداری در این عرصه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام قطبی اذعان داشت: توسعه توان، افزایش آگاهی و نگاه تحلیل گرایانه برای کنشگری و افزایش دانش فضای مجازی برای طلاب، همگی در قالب منظومه معاونت فضای مجازی و رسانه اخیراً در دفتر تبلیغات فعالیت می‌کند.

وی ابراز کرد: ما امروز بین فضای حقیقی و فضای مجازی نیازمند یک تقاطع هستیم؛ چراکه هیچ‌کدام را نمی‌توان انکار کرد، همچنین به لحاظ اینکه اقتضای شرایط هست باید به سمت اقدامات تاب آور برویم که درآمدزایی هم دارد و چون شرکت‌های پرافتخار دانش‌بنیان است.

رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی کار جدی صورت نگرفته بود که سال گذشته مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی در محدوده فرهنگ راه‌اندازی شد و در شعبات دفتر خراسان، اصفهان و فارس نیز این مرکز شعبه دارد.

وی بیان داشت: در منظومه فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت‌های عادی فرهنگی گذشته، فعالیت‌های فناورانه در عرصه فرهنگی نیز باید کمک‌رسان باشد.

حجت‌الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: وقتی در حوزه فرهنگ خواهان آموزش به فرزندان خود هستیم بر طبق گذشته ناچار هستیم به سمت چند موسسه و روش فرهنگی قدیمی برویم ولی اگر شرکت‌های فناورانه خلاق در عرصه فرهنگی کمک کنند شاهد تولیدات و محصولات خلاق خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha