جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به جایگاه و رسالت رسانه و مطبوعات، گفت: خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای باید با حس مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه و نیز نسبت به صحت‌وسقم مطالب و تولیدات خبری، همراه و ملازم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با جمعی از اهالی رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به رسالت خبر و خبرنگاری، اظهار کرد: جایگاه اهالی رسانه بسیار مهم و سازنده بوده و باید برای فهم بهتر و بیشتر این جایگاه نشست‌های تبیینی، آموزشی، اخلاقی و ... از طریق نهادهای متولی ازجمله خانه مطبوعات برگزار شود؛ زیرا همه ما نیاز به آموزش مداوم و تزکیه و تنذیر داریم.

وی با یادآوری اثرگذاری خبر و رسانه، افزود: گاهی با یک خبر می‌توان فضای استان را به هم ریخت و از سوی دیگر با یک خبر می‌توان فضا را آرام کرد؛ ازاین‌رو می‌توان گفت بُرد و دامنه تأثیر کار یک خبرنگار در برخی مواقع از کار یک منبری بالاتر می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: به همین دلیل باید خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای با حس مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه و نیز نسبت به صحت‌وسقم مطالب و تولیدات خبری، همراه و ملازم باشد و خبرنگار، مسئولیت شرعی و اجتماعی مطلبی که درج می‌کند را در ذهن داشته باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگاری به معنای داشتن توأمان حس مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است؛ لذا در این عرصه باید مثبت و منفی‌ها را با هم ببینیم؛ زیرا اگر یک‌طرفه به قضاوت برویم و فقط بدی‌های یک فرد یا مجموعه را نشان دهیم، نسبت به خوبی‌های او ناشکری و ناسپاسی می‌شود و بالعکس هم همین‌گونه است؛ لذا باید هر دو سو را با هم ببینیم.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات و تعدادی از فعالان رسانه‌ای خراسان شمالی، دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه را با نماینده ولی‌فقیه در استان در میان گذاشتند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha