جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
123

حوزه/ این روز ها مطالبه به حق مردم جاسک این است که یک شهر زیبا و مدیریت شده داشته باشد؛ به همین دلیل شهردار نباید اهمال کاری کند و یا به صورت جزیره ای عمل نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، شهرستان جاسک از شهرستان‌های استان هرمزگان است، این شهر با قدمت نزدیک به صدسال از زمان شکل‌گیری بیش از هر زمانی در وضعیتی نامطلوب شهری مخصوصاً مسئله زیبایی شهری به سر می‌برد.

این روزها نام توسعه سواحل مکران در کشور بسیار سرزبان‌ها افتاده و از آن جایی که جاسک مجاور دریای مکران است از توسعه شتابان جاسک خبر می‌دهند، اما جا دارد در گام نخست و لابه‌لای هیاهوی توسعه سواحل مکران نیم‌نگاهی نیز به محلات قدیمی جاسک انداخته شود.

مطالبه مردم شهرستان جاسک با انتقاد از عملکرد ضعیف شهردار این شهرستان در زمینه زیباسازی شهر شروع می‌شود.

مردم از وضعیت نامناسب آسفالت معابر، کوچه‌ها،فضای سبز، بافت فرسوده، نظافت در محلات جاسک و دیگر مطالبات به‌حق  بر زمین‌مانده از شهرداری این شهرستان گله‌مند هستند.

وجود بافت فرسوده در شهر یکی از مسائل مهمی است که نادیده گرفته شده و شهردار فعلی جاسک تقریباً هیچ برنامه‌ای برای تعمیر و رسیدگی که به درد این بافت فرسوده بخورد ارائه نداده است.

نکته مهم دیگری که مورد  تأکید است  لزوم توجه به آسیب‌شناسی اجتماعی در این شهرستان است که سالیان دراز بر تار و پود این شهرستان ریشه دوانده است و آمار  آسیب‌های اجتماعی این شهر رو به افزایش است  پیشگیری از وقوع جرائم جهت بررسی عوامل وقوع جرم در کمیته‌های فنی و تخصصی دستگاه قضا مطالبه مردم است. 

مردم این منطقه بر این عقیده هستند با تمام بی‌مهری‌های صورت گرفته و باوجود کم‌کاری‌ها و کاهلی‌های فراوان تا فعلاً بستر لازم برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری در این شهرستان نبوده و گاهی شاهد کارکرد جزیره‌ای بوده‌اند و اتحادی در زمینه آبادسازی شهر جاسک انجام نشده است کارکرد جزیره‌ای نه‌تنها به درد این شهر نمی‌خورد بلکه باعث اهمال‌کاری؛ تبعیض و ناعدالتی خواهد شد.

یکی از شهروندان  شهرستان جاسک  با نارضایی بر وضعیت موجود اظهار کرد ؛ تا زمانی که شایسته گزینی جایش را به سیاسی‌کاری در جهت واگذاری سکان‌داری شهرداری این شهرستان داده باشد بی‌مهری‌ها نسبت به محلات این شهرستان همچنان باقی خواهند ماند ،این شهروند جاسکی در پایان از شورای شهر جدید مطالبه کرد در جهت احقاق حقوق بر زمین‌مانده مردم با جدید تمام بدون تعارف ضمن شایسته گزینی در انتخاب شهردار کوتاهی نکنند.

مردم هر شهر حق دارند که شهر خود را زیبا ببینند و از دیدن آن لذت ببرند، شهری تمیز و بدون زباله‌های انباشته شده یا درختانی همیشه مرتب، امیدواریم مسئولین مربوطه به وظیفه خودشان عمل کنند و شهری زیبا برای مردم خود به وجود بیاورند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha