جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ارتقای مدارس شهرستان ها، بیان کرد: فعال بودن حوزه های علمیه در شهرستان ها یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ در واقع روحانیت هر منطقه در همان محدوده می بایست بماند و فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در دیدار با حجت الاسلام احمدپور، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و دو تن از مسئولان حوزوی این منطقه در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: فعال بودن مدارس علمیه در شهرستان ها یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ در واقع روحانیت هر منطقه در همان محدوده می بایست بماند و فعالیت کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان مسئله توسعه کمی و کیفی در رابطه با مدارس را جزو برنامه های این حوزه خواند و تاکید کرد که ساز و کار اصلی اداره مدارس علمیه در رابطه با مسائل علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و ... باید به صورت سیستمی و تعریف شده باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان به دنبال این مسئله است که با ایجاد منابع پایدار از جمله قضیه وقف، اقداماتی را صورت دهد، توضیح داد: در زمینه احیای موقوفات کارهای خوبی انجام شده، اما همچنان پیگیری می کنیم که موقوفات حوزوی به حوزه برگردد؛ زیرا اگر مجموعه موقوفات حوزه علمیه خراسان به آن بازگشت داده شود، از نظر مالی مشکلی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان به لزوم نگاه جامه به کارها و فعالیت ها اشاره کرد و همه امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و توسعه ساختمانی را در کنار همدیگر مطلوب ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است، در این دیدار، حجت الاسلام احمدپور و همراهان، گزارشی از فعالیت های حوزوی در منطقه و برنامه های مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) چمن آباد ارائه کردند و حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به حمایت های این حوزه از مدارس علمیه شهرستان ها، بر ضرورت توجه معیشتی به طلاب مضطر تاکید کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha