پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اصغر صفرزاده

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان گفت:انسان محقق و جویای حق و حقیقت، غبار کج فهمی یا عدم درک را از روی واقعیات و حقیقت می زداید تا زیبایی و روشنایی آن عالم تاب شود.

حجت الاسلام اصغر صفرزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: تحقیق و پژوهش، مطالعه و بررسی هدفمندی است که در پی تولید دانش صحیح یا ترویج و تبلیغ علم سره و صواب است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان گفت: انسان محقق و جویای حق و حقیقت، غبار کج فهمی یا عدم درک را از روی واقعیات و حقیقت می زداید تا زیبایی و روشنایی آن عالم تاب شود، همانند مجسمه سازی که زواید چوب و سنگ را از روی چوب یا تخته سنگی می تراشد تا زیبایی درونی آن را عیان سازد. یک محقق بلکه یک پژوهشگر آزادی خواه نیز در پی یافتن حقیقت ناب است.

این استاد حوزوی ادامه داد: از جمله این حقیقتها، واقعه غدیر و اعلام ولایت و وصایت یعسوب الدین، قائد الغر المحجلین، امام المتقین امیر المومنین علی (علیه السلام) است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: هر انسان آزاده ای با دقت در واقعه غدیر و بررسی قرائن مقالیه (تمام سخنان اشرف مخلوقات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) به صورت سیستماتیک و به هم پیوسته در خطبه غدیریه و قرائن حالیه(تمام قرائن و اتفاقاتی که از ابتدای واقعه غدیر تا به انتها صورت پذیرفت) به روشنی خواهد یافت هدف و نتیجه از این برنامه ریزی تنها و تنها انجام فرمان الهی و اعلام ولایت و وصایت امیرمؤمنان است و تمام توجیهات و بافتنی ها برای به انحراف کشاندن این هدف رنگ می بازد و میدان برای تاختن در وادی لغت شناسی یک واژه (معنای ولی) تنگ و هزینه بر خواهد بود.

حجت الاسلام صفرزاده در پایان گفت: علامه امینی پرچمدار مبارزه با خرافات و انحرافات در وادی ولایت با تالیف مجموعه گرانسنگ «الغدیر» و با استناد به کتب و مسانید مذاهب اسلامی، ولایت و امامت امیرمومنان را به اثبات می رساند. همه کسانی که دل در گرو یافتن حق و حقیت دارند را به مطالعه این کتاب ارزشمند ونفیس سفارش و توصیه می کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha