سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر / آیین رونمایی کتاب مقتل الحسین (ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: اخیرا در برخی از کتب اینگونه بیان می شود که امیرالمومنین، حضرت زهرا و امام حسین (ع) به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند و اینگونه است که اگر متخصصین امور تاریخی تحقیق نکنند، تاریخ معکوس به مخاطبان ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین انصاری  امروز در مراسم رونمایی از کتاب مقتل الحسین(ع) که در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای تاریخ یک حقیقت بوده و حادثه کربلا فراموش شدنی نیست.

وی افزود: هنوز ما در میادین کشورهای عربی ساحت الحسین نداریم؛ البته در عراق وضع برعکس است و کشته هایی که در عراق وجود داشته، این واقعیت را ملموس کرده است.

استاد حوزه علمیه گفت: از یکی از خواننده های موسیقی در عراق سوال شد که چرا حتی ترانه های عراقی هم محزون است، اظهار کرد که دلیل آن این است که جملاتی که من بیان می کنم از تاریخ شهادت اباعبدالله الحسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تاکید کرد: اگر واقعیت شهادت امام حسین(ع) در جامعه لمس شود، ما نیاز به مقتل الحسین های زیادی داریم. گسترده عظمت تاریخ کربلا می تواند جهان اسلام را به سمت ارزش های کربلا سوق دهد.

استاد حوزه علمیه  یادآور شد: متن کتاب مقتل الحسین(ع) تصحیح و تحقیق شده است و این یکی از امتیازات بزرگ برای کتب دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری خاطرنشان کرد: اخیرا در برخی از کتب اینگونه بیان می شود که امیرالمومنین، حضرت زهرا و امام حسین (ع) به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند و اینگونه است که اگر دقت نشود، تاریخ تحریف می شود.

وی یادآور شد: اگر متخصصین امور تاریخی تحقیق نکنند، تاریخ معکوس به مخاطبان ارائه می شود.

استاد حوزه علمیه  بیان کرد: دست های جهانی در حال کار کردن برای متوقف کردن راهپیمایی اربعین حسینی بوده و دلیل آن اثر فراوان آن در اذهان مردم جان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تصریح کرد: صاحبان این آثار حسینی روزی از دنیا خواهند رفت، اما آثار آن ها در زمان های آینده حکومت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha