دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجتمند

حوزه/ کارگردان فیلم سینمایی «مدیترانه» گفت: در این فیلم سینمایی محور و موضوع را مدافعان حرم قرار دادم تا با نگاهی عاشقانه و خانوادگی این مضمون در معرض دید تماشاگران قرار گیرد.

هادی حاجتمند؛ کارگردان فیلم سینمایی «مدیترانه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: درباره چرایی کم کاری نسبت به موضوعاتی نظیر؛ مدافعان حرم نمی‌توان به صورت صنفی پاسخ داد، چون جواب آن فرهنگی است. به نظرم یکسری دلایل در این زمینه وجود دارد که همانند زنجیر به یکدیگر متصل است تا باعث شود در این عرصه منفعل باشیم.

وی افزود: ما به واسطه آثار مختلف نمایشی، ذائقه تماشاگر را تغییر داده‌ایم، همچنین دائم به تولید کننده گفته‌ایم تنها کارهای خاص در گیشه مخاطب دارد. مجموع این دلایل باعث شده مدافعان حرم در سینما کمتر مد نظر قرار گیرد. در چنین شرایطی سعی کردم در فیلم سینمایی «مدیترانه» به این موضوع بپردازم و ناگفته هایی را بیان کنم که شاید بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند.

این کارگردان ادامه داد: درست است که در سینمای اجتماعی، فیلمسازان می‌بایست به مشکلات و کاستی‌ها بپردازند، اما در همین جامعه افرادی وجود دارد که فارغ از ملاحضات مادی جان خود را فدا می‌کنند تا مشکلاتی که ممکن است کل کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد را از بین ببرند. در ضمن اتفاقاتی چون موفقیت‌های هسته‌ای یا نانو نیز در این جامعه رخ می‌دهد، اما می‌بینیم سینما همانند بحث مدافعان حرم به آنها بی‌تفاوت است!

وی متذکر شد: بی‌توجهی به موضوعاتی که از آن نام بردم در شرایطی است که سینما 4 دهه است از بودجه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، اما به مضامین مد نظر انقلاب توجهی ندارد! نکته جالب‌تر اینکه اگر فردی هم بخواهد در حوزه‌هایی مورد نظر قدم بردارد با چنان برخورد چکشی مواجهه می‌شود که آن هنرمند از کاری که در پی انجام آن است منصرف شود. برای مثال به برخوردی که با ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از فیلم «به وقت شام» شد، اشاره می‌کنم.

حاجتمند در انتهای این گفت‌وگو بیان کرد: کم کاری سینما در پرداختن به مدافعان حرف دلیلی برای فراموشی آنها نیست، زیرا خون مدافعان حرم کار خودش را خواهد کرد و باعث ماندگاری آنها در تاریخ این سرزمین خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha