سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمدعلی شجاعی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه و روحانیون به‌مثابه دژی محکم همواره در برابر استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده انقلاب و نظام اسلامی ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، حوزه علمیه و روحانیت را دژ محکمی در برابر استکبار جهانی دانست و گفت: حوزه علمیه و روحانیت همواره دژ و قلعه محکمی در برابر استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

وی با یادآوری پیشتازی و پیشگامی حوزویان و روحانیان در مبارزات انقلابی و پیروزی نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه علمیه در شکل‌گیری و به پیروزی رساندن نهضت انقلاب اسلامی و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر نقش محوری و اساسی داشته است.

شجاعی با اشاره به نقش محوری روحانیت در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر ارزش‌های اسلامی افزود: روحانیت همواره در ایجاد انگیزه، همبستگی و حرکت عظیم پشت سر مقام معظم رهبری در مسیر به ثمر نشاندن آنچه شهدا به خاطر آن جان عزیزشان را از دست دادند، نقشی ارزشمند دارند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی گفت: نسل جوان و تمامی اجزای حاکمیت به خروجی حوزه علمیه در به فعلیت رساندن آنچه که در اسلام برای زندگی بشریت تأکید شده، نیاز دارد.

شجاعی تحقق بخشیدن فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر کارکردهای اساسی و محوری حوزه علمیه و روحانیت توصیف کرد و افزود: ایران اسلامی برای پیشرفت نیازمند فعالیت‌های جهادی مبتنی بر انگیزه‌های پایدار و مستمر اسلامی است و به‌طور قطع روحانیت به‌عنوان کارشناسان متخصصی دینی می‌تواند نقش اساسی را در ایجاد این انگیزه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود فهمی مشترک، انسجام و هم‌افزایی بین اجزای حاکمیت در خراسان شمالی، گفت: این انسجام قدرت اصلی استان بوده و نگاه همه مسئولان در استان خدمت به مردم است.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود به سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: این سفر موجب پیشرفت چشمگیر استان در حوزه‌های مختلف شد که توسعه حوزه‌های علمیه با شتاب بیشتر از جمله برکات این سفر بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha