شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فعالان اربعین

حوزه/ جمعی از فعالان و موکب داران عراقی به منظور تحکیم پیوند فرهنگی ایران و عراق از سوی ستاد فرهنگی اربعین به ایران دعوت شده و در جلسات کارشناسی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین، جمعی از نخبگان و فعالان اربعین عراقی از جمله اساتید دانشگاه، مسئولان فرهنگی و سیاسی عراق، اساتید حوزه علمیه و تعدادی از موکب داران عراقی در سفری به مدت یک هفته در ایران حضور یافتند.

دیدار و تبادل نظر با مسئولان کمیته های ستاد فرهنگی اربعین از جمله کمیته رسانه و فضای مجازی و کمیته مراسمات، برگزاری جلسات مشترک با موکب داران ایرانی، حضور در هم‌اندیشی اربعین فرصت ها و ظرفیت ها، زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مرقد امام خمینی رحمه الله علیه از جمله برنامه‌های این سفر فعالان عراقی اربعین حسینی است.

در جلسات برگزار شده ضمن تاکید طرفین بر تعمیق روابط فرهنگی فعالان اربعین ایران و عراق، تحکیم وحدت بین اقوام، تفاهماتی جهت همکاری دو جانبه جهت ارائه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی موکب های مشترک ایرانی و عراقی برای بهبود خدمات به زلدرلت اربعین حسینی هر دو کشور صورت پذیرفت.

فعالان و موکب‌داران عراقی ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی زائران ایرانی، از زائران اربعین حسینی جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین دعوت به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha