شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ افرادی که به عنوان کارگزاران دولت انقلابی افتخار خدمت و ایفای نقش پیدا می کنند باید با کارنامه فعال وارد شوند و در هر سمت، پست و مسئولیتی شروع به خدمت کردند برای شدن فکر و کار کنند و بن بستی در انجام وظایف راه ندهند!

خبرگزاری حوزه،/ بسم الله الرحمن الرحیم

بالاترین انتظار مردم درزمان روی کارآمدن دولت سیزدهم، رسیدگی به تمام امور به ویژه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات و گشایش در امور معیشتی و ساماندهی به وضعیت اقتصادی، بازار، کار و اشتغال، تولید، توزیع و نظارت و کنترل عملیات آن ها در هر مرحله است.

با تمام مشکلات و گرانی های زنجیره ای و ناملایمات و تحریم ها  و سختی های زیاد؛ حضور با اخلاص وبی ریای مردم عزیز؛ در پای صندوق های رای با هزار امید و انتظار آمدند تا تغییر و تحول را حس کنند و شاهد باشند.

حتی هم وطنانی که رای باطل دادند و یا حتی پای صندوق رای هم نیامدند، همه منتظر گشایش و رونق در زندگی و کسب و کار و جبران کاستی ها و عقب افتادگی ها هستند.

ویژگی مدیران شایسته و انقلابی وقف  خود در جهت خدمت به مردم است.

کارآمدی، مردمی بودن، ساده زیستی، کار شبانه روزی، پیگیری تا حصول نتیجه و نظارت  و کارهارابه سرانجام رساندن و از موانع گذشتن؛ گذشت، بیشتر کار کردن و کم تر حرف زدن؛ بلندهمتی؛ جلب اعتماد و امید و مشارکت مردم از نشانه های دولت انقلابی و مردمی به شمار می آید.

افرادی  که به عنوان کارگزاران دولت انقلابی افتخار خدمت و ایفای نقش  پیدا می کنند باید با کارنامه فعال وارد شوند و در هر سمت، پست و مسئولیتی شروع به خدمت کردند برای شدن فکر و کار کنند و بن بستی در انجام وظایف راه ندهند!

هم گامی و همراهی وهم زبانی وهم کاری  دولت انقلابی و مجلس انقلابی باید در میدان کار و تلاش و با تصویب قوانین و لوایح و ... برای اجرا و خدمات رسانی مؤثر به مردم بزرگوار نشان داده شود و خوشحالی و سرور و نشاط و رفاه و آسایش و آرامش   را به مردم تقدیم کنند.

میز های خدمت بایدبه میدان خدمت تبدیل شودوارباب رجوع را به معنی واقعی کلمه ارباب نگاه کنند! ودرخدمت گزاری به او سبقت بگیرندوسرازپانشناسند! وتواضع؛ فروتنی؛ گشاده رویی؛ رفق ومدارا؛ عدالت و انصاف؛ امانتداری؛ تقوای شخصی وسیاسی؛ اعتمادبه نفس وبه درون کشور؛ صبر و حوصله؛ سعه صدر؛ مشورت جویی؛ عدالت وانصاف؛ دوری از چاپلوسی و ریا و دروغ؛ صرفه جویی دراموال عمومی؛ دوری ازرانت واستفاده ازمقام؛

 تسهیل گری برای مردم و تکریم آنان و پرهیز از کاغذبازی و تزیینات و تشریفات خسته کننده و سر در گم اداری؛ پشتکار و دوری از تنبلی و نخوت و رخوت  باید در مدیران انقلابی  به دور از شعار مشهود باشد!

 روسا و مدیران کل  باید خود را خادم کل بدانند و از هر خدمت بدون منت دریغ نورزند.

توجه به مسابقه خدمت رسانی بخشی از هفت فصل بیانیه گام دوم انقلاب می باشد که ازسوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی صادر گردیده است.

دست رسی آسان وسریع وبی دردسر مردم به کارمندان و مدیران به اصطلاح میانه و پایه   بدنه دولت انقلابی و مدیران ارشد آن؛ حداقل  انتظار مردم می باشد.

و مدیران باید از سنت نبوی(ص) الگو بگیرند که اگر در جمعی حاضر بودند به دور از تجملات و پوشش انگشت نما و خاص باشند و تشخیص داده نشوند و به زبان دیگر خود را بالاتر والاتر از مردم ندانند! بلکه خودشان را در خدمتگزاری و نوکری والاتر و بالاتر بدانند؛ تا مردم هم قدر و احترام خدمتگزاران حقیقی و با صداقت را بدانند!

مدیران و کارگزاران دردولت انقلابی تعطیلی وغیرتعطیلی برایشان مفهوم نداشته و تمام وقت برای مردم ورسیدگی وپاسخ به مطالبات وپرسش های آنان باید باشندوباهر مدرک علمی و تحصیلی هستندبیش وپیش ازآن که به فکرخریدن القاب و  ارتقای مدرک تحصیلی و مدرک افزایی شوند!، درفکر دانش افزایی وکسب تجارب واندیشه دیگران ووقت گذاشتن برای مردم و  پیشرفت وتعالی وترقی کشور؛ خودکفایی؛ استقلال؛ رفاه و قوی ساختن ایران عزیزوبزرگ باشند.

دولت مردمی سرمشق حرکتش را در خدمت، از مکتب شهید سلیمانی قهرمان که درس آموز مکتب حضرت امام خمینی ره است می گیردکه  می فرمود: اگر به من خدمتگزاربگویندبهترازاین است که بگویند رهبر!

و این لقلقه زبان نبودبلکه درحقیقت به مردم عشق می ورزیدوآنان را ولی نعمت می دانست!

مدیران دولت مردمی وانقلابی که وقت خودرابه مردم فروخته اند باید در هرسطحی ازمدیریت منصوب ودعوت  می شوند خدمت شبانه روزی به مردم و کشور را افتخاربدانندوباحضوردرمیدان؛ شهیدان سرافراز  را الگو قرار دهندکه بافداکاری ووفاداری و ایثار و تعهد تمام هستی و جان خود را بادرس پذیری از آموزه های دینی فدای وطن عزیز نمودند!

برای حسن  پایان این یادداشت؛ پیشنهاد می شود محور خدمت و فعالیت مدیران انقلابی درس گرفتن مداوم و مستمر از مطالب  نامه ۵۳ نهج البلاغه باشد که حضرت مولای متقیان امیر مؤمنان علی علیه السلام به مالک اشتر ابلاغ فرمودند.

والسلام

محمدرضاقاسمی نیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha