سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شست تعمیق باورهای دینی و امامت شناسی

حوزه/ نشست تعمیق باورهای دینی و امامت شناسی در راستای انسجام فکری مبلغین، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست تعمیق باورهای دینی و امامت شناسی با حضور حجت‌الاسلام سید محمد سید خضر موسوی، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام برهانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک دهه ولایت و امامت، به‌ضرورت برگزاری نشست‌های امامت شناسی اشاره کرد و گفت: در صحنه و میدان مبارزه به دو نوع جنگجو و فرمانده نیاز داریم؛ نوع اول کسی است که از حدود جغرافیایی قلمرو جبهه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) دفاع کند و نوع دوم کسانی هستند که از قلمرو عقایدی و فکری پیروان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در حال پیکار و دفاع‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نوع دوم دفاع گفت: اینکه گفته می‌شود "مداد العلماء افضل من دماء الشهداء" دال بر مقدم بودن جهاد و دفاع نوع دوم یا همان «دفاع فکری» است؛ چراکه تا عقیده راسخ نگردد، انسان حاضر به جان‌فشانی نخواهد بود؛ لذا انعقاد چنین جلساتی در واقع تأمین کننده خوراک فکری سربازان نظامی و فکری و کلیه کسانی است که در خط مقدم دفاع از ولایت امیرمؤمنان علی(ع) می‌باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام خضر موسوی، با استدلال به آیات مختلف قران کریم، امامت را جزء لاینفک اسلام دانست و ضمن پاسخ به برخی سؤالات حاضرین، از بانیان این نشست تقدیر و تشکر کرد.

در پایان برنامه نیز، شاعر و مداح اهل‌بیت(ع) به قصیده‌سرایی پرداخت.

نشست "تعمیق باورهای دینی" و "امامت شناسی" در هویزه برگزار شد

نشست "تعمیق باورهای دینی" و "امامت شناسی" در هویزه برگزار شد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha