شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پرواز مستقیم تل آویو-رباط

حوزه/ مصطفی فاروق کارشناس مراکشی گفت: برقراری سه پرواز مستقیم در هفته از مبدا سرزمین های اشغالی به مقصد مغرب از ملموس ترین عواقب عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش است که ممکن است واکنش های جدی مردمی را به دنبال داشته باشد.

مصطفی فاروق فعال مدنی مراکشی در گفتگو با سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره به مسئله عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای آفریقایی-عربی آن را تنش برانگیز خواند و گفت: تنها هفت ماه پس از شروع عادی سازی روابط میان پادشاهی مراکش و دولت عبری، دو روز پیش شاهد فرود اولین هواپیمای اسرائیلی به خاک مغرب بودیم که با خود بیش از دویست و پنجاه توریست صهیونیست به همراه داشت.

وی در ادامه ضمن تنش آفرین خطاب کردن این اقدام افزود: در پی ایجاد موج جدید عادی سازی روابط میان اسرائیل و دولت های آفریقایی شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی پس نفوذ در میان ملت های سیاه پوست در آفریقا هم اکنون به دنبال منافع خود در میان کشور های آفریقایی-عربی می گردد تا بتواند آن ها را نیز با خود متحد سازد.

وی ادامه داد: پس برقراری خط هوایی مستقیم میان مراکش و سرزمین های اشغالی زمزمه هایی در میان آحاد جامعه و به ویژه اصحاب رسانه و فرهنگیان و سیاسیون به وجود آمده و گمانه زنی ها در این خصوص بالا گرفته است.

این فعال مدنی مغربی در ادامه به اهمیت خطوط هوایی مراکش اشاره کرد و افزود: خطوط هوایی مراکش با نام مستعار "رویال ایر مَروک" بعد از خطوط هوایی کشور اتیوپی بزرگترین و بروز ترین ناوگان هوایی حمل مسافر و بار در آفریقا را به خود اختصاص داده تا آنجا که یکی از دلایل اصلی توریستی بودن مراکش به حساب می رود، لذا این تصور به دور از ذهن نیست که هدف اصلی برقراری رابطه میان مراکش و اسرائیل استفاده از ظریفیت های بالقوه این کشور و در راس آن خطوط هوایی منحصر به فرد آن باشد.

وی در پایان به مسئله منابع طبیعی و اراضی مراکش اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه مراکش سرزمینی وسیع و حاصل‌خیز است این مسئله که اسرائیلی ها به مرور به دنبال شهرک سازی و ایجاد منازل مسکونی برای شهروندان خود در مغرب باشند به دور از ذهن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha