پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 970615
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
قرارگاه پیشرفت و آبادانی

حوزه/جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم گفت: این قرارگاه با حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بنیاد خیریه ابراهیمی و با تعامل با شرکت آب و فاضلاب، از ابتدای سال آبرسانی به ۷ روستا را به اتمام رسانده و مابقی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ محمود داودآبادی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کم آبی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه در گرمای تابستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان اولویتی مهم در موضوع آبرسانی به روستاها ورود کرده و رفع این مشکل را جزء ماموریت های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با رصد و مطالعاتی که در استان قم انجام دادیم بالغ بر ۲۵ روستا با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند که مشکل برخی روستاها فرسودگی شبکه انتقال آب و برخی دیگر از جمله روستاهای جاده قدیم قم تهران نبود شبکه است.

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم افزود: پیگیری هایی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سپاه استان قم انجام شد و با هماهنگی و تعامل با شرکت آب و فاضلاب استان قم و حمایت خیری که در این عرصه ورود کرد قرار شد این ۲۵ روستا را به عنوان روستاهای هدف انتخاب کرده و گام به گام برای آبرسانی به مردم این مناطق حرکت کنیم.

داودآبادی گفت: چهار روستای قره سو، نایه، جیریک آغاج و اسپید نیازمند حفر چاه بودند که با تعامل با شورای برنامه ریزی استان این کار به عنوان پروژه های بسیج سازندگی تعریف شد. برای حفر سه روستا از خیر نیک اندیش آقای ابراهیمی کمک گرفتیم که حفر چاه دو روستای قره سو و جیریک آغاج به اتمام رسیده و روستای اسپید در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در روستاهایی که شبکه انتقال آب آنها نیازمند اصلاح بود نیز ورود کردیم، ابراز کرد: در روستاهای قمرود، حسین آباد میش مست، ایلیخ بلاخی و ورزنه اصلاح شبکه انجام شده و برای روستاهای چاهک و ونارچ نیز تامین لوله شده که در حال پیگیری برای اصلاح شبکه این دو روستا نیز هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه کمک خیر در قالب تامین لوله از سایز ۲۰ تا ۱۲۵ به میزان بیش از ۲۰ میلیارد ریال و کمک نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای پروژه بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه انتقال آب در روستاهای حد فاصل جاده قدیم قم تهران از جمله فیض آباد، قوجه داغی و خیر آباد در دست اجراست که در صورت تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این سه روستا نیز در اسرع وقت به شبکه آبرسانی متصل خواهند شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha