پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد قادری

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت را به عنوان هدف نهایی این واقعه‌ برشمرد.

حجت‌الاسلام محمد قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: در خطبه بلندی که حضرت رسول در حادثه غدیر ایراد فرمودند ۲۳ بار با ۲۳ صفت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خوانده شده و در سه بند به صورت ویژه به مسئله مهدویت پرداخته شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با طرح این پرسش که مفاهیمی مثل انتظار، ولایت و مهدویت کجای برنامه‌های ما برای گرامیداشت غدیر قرار دارند؟ اضافه کرد: جشن غدیری موفق است که به امام زمان ختم شود و مردم در انتهای آن جشن، در خلوت خود با حضرت ولیعصر(عج) به عنوان امام زمان خود بیعت کنند.

وی ادامه داد: ولایت شاه کلید هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و هدف تمام مجاهدت‌های فردی و اجتماعی، تشکیل حکومت اسلامی حضرت ولیعصر (عج) است.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه روزه گرفتن در عید غدیر، اطعام غدیر، پوشیدن لباس نو، آذین‌بندی خانه و محله، برگزاری جشن‌های باشکوه و همه کارهای دیگری که انجام می‌شود، ابزاری برای رسیدن به هدف غدیر هستند، افزود: همه اینها ابزاری هستند که ما برسیم به اینجا که روز عید غدیر، روز امام زمان(عج) است و در این روز، مؤمنان باید اتصال و ارتباط قوی‌تری با وجود مبارک امام زمان برقرار کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در مراسم‌های غدیر منتهای چیزی که به مخاطب القا می‌شود به اینجا می‌رسد که امیرالمومنین علی(ع) توسط پیامبر خاتم(ص) به عنوان ولی و سرپرست مؤمنین انتخاب می‌شود و حادثه غدیر را تا همین جا خاتمه می‌دهیم و حتی به بیعت چند روز بعد از این واقعه که مردم بعد از این خطبه به دستور رسول خدا ماندند و با امیرالمومنین بیعت کردند، نمی‌رسیم، در صورتی که ولایت یک امری است که استمرار دارد و فقط مربوط به روز غدیر تنها نیست.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: جشن‌های غدیر باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اجرا شوند که شرکت کنندگان در آنها در پایان به این نتیجه برسند که «ای امام زمان! اجداد ما با جد شما، امیرالمومنین، بیعت کردند و امروز هم روز بیعت ما با شما است و ما با اهل بیت خود، با مال، جان و همه وجود با شما بیعت می‌کنیم و همه وجودمان در اختیار ولایت است» که با وقوع این اتفاق کلمه توحید و توحید کلمه محقق می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: خطبه غدیر قرار بود یک نهر جاری باشد که همه ما را متصل به امام زمان، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بکند، و خطبه غدیر باید به یک بیعت همگانی برای تجدید پیمان دوباره با امام زمان(عج) شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha