پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه بالابردن دست امیرالمومنین(ع) در غدیر توسط پیامبر گرامی اسلام، صرفا بیان یک مقام سیاسی نبوده، گفت: هدف غدیر، اصلاح زندگی بشر و قرار دادن او در مسیر هدف خلقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در جمع مردم همدان، با تبریک عید غدیر و دهه ولایت، اظهار داشت: امروز جامعه علاوه بر اینکه باید در مسیر ولایت حرکت کند و به توصیه اهل بیت که همان برگزاری این جشن‌ها است عمل کند و شاد باشد، لازم است تا با ویژگی‌های غدیری زندگی کردن نیز آشنا شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند آشنایی با اخلاق و سیره امام علی(ع) در جامعه هستیم، گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری‌هایی موجود در جامعه نشان می‌دهد که جامعه تشنه فضائل، اخلاق و عدالت طلبی‌های امیرالمومنین(ع) است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در کنار برگزاری جشن‌های غدیر، باید تلاش کنیم تا به سمت ولایت حرکت کنیم، مطرح کرد: آنچه امیرالمومنین(ع) از ما می‌خواهد، حرکت به دنبال علی(ع) و در زندگی شخصی و اجتماعی همانند علی رفتار کردن است.

وی افزود: با پایان روز غدیر، عید غدیر نیز تمام می‌شود، اما علوی زندگی کردن تمام شدنی نیست و باید تمام سال را با علی(ع) زیست کرد و در این راه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه بالابردن دست امیرالمومنین(ع) در غدیر توسط پیامبر گرامی اسلام، صرفا بیان یک مقام سیاسی نبوده، گفت: هدف غدیر، اصلاح زندگی بشر و قرار دادن او در مسیر هدف خلقت است.

جامعه تشنه فضائل، اخلاق و عدالت طلبی های امیرالمومنین(ع) است

وی با تاکید بر اینکه دستی که بالا آمد، قرار بود تا دست ما را بگیرد و آن را به خدا برساند، یادآور شد: در روایات آمده است که شیعیان، راهشان باید راه علی(ع) و همانند امیرالمومنین(ع) فکر کنند و عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه شیعیان باید خیر رسان باشند و نسبت به اطراف خود بی‌تفاوت نباشند، خاطر نشان کرد: بشریت امروز محتاج تفکرات بلند و رفتار امیرالمومنین(ع) است.

وی تصریح کرد: همان امیرالمومنینی(ع) که در میدان جنگ کسی توان رویارویی با ایشان را نداشت، در منزل و در برخورد با فرزندانش می‌نشست تا فرزندانش پشت ایشان سوار شوند و با حضرت بازی کنند و این همان موضوعی است که باید پدران و مادران به عنوان الگو انتخاب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha