سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این لباسها در شأن زن مسلمان و شیعه نیست لباس‌های جلف که به صورت ارزان و فراوان در مسیر زنان قرار می‌گیرند تا بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی عفتی زنان و دختران ما را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از یاسوج؛ حجت الاسلام والمسلمی سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: حیات و زندگی پر زرق و برق دنیا نباید انسان را فریب دهد، چرا که خیلی‌ها را به ورطه نابودی و هلاکت کشانده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد گفت: شیطان به دنبال دشمنی با انسان است، متاسفانه انسان با شیطان گاه رابطه دوستانه برقرار می‌کند، در حالی که باید در همه حال با شیطان دشمنی کرد تا گمراه نشویم.

خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و با گرامیداشت روز خانواده، گفت: بالندگی جامعه از کانون خانواده شروع می‌شود و رشد اجتماعی فرهنگی موجب سعادت انسان خواهد شد.

وی ادامه داد: فرزندآوری و فرزندداری مقدس بوده و تربیت یک دختر و پسر مسلمان و مومن بیش از هر چیز ارزش دارد و اگر در مقابل فرزند کافر و بی‌دین تربیت کنیم بدترین نوع خسارت بوده و سرمایه سوخته به شمار می‌رود.

 استاد حوزه یادآور شد: یک انسان مثل حضرت امام و مقام معظم رهبری می‌تواند دنیایی را متحول کند شخصیت‌های بزرگ معنوی مثل مراجع تقلید در خانواده تربیت شدند و هر کدام از آنها یک جهان ارزش دارند.

وی در ادامه به نقش پدر و مادر در خانواده اشاره کرد و گفت: بهترین مردان کسانی هستند که به خانواده اهانت نمی‌کنند، دلسوزی برای خانواده کرده و به خانواده خود ظلم نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: بارها شنیده ایم برخی خانواده ها با رشد دینی فرزندان مخالفت می‌کنند، در واقع این والدین جاده ورود به دوزخ را برای فرزندان خود فراهم کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی یادآور شد: وقتی دختر را با پوشش نامناسب و ولنگار رها می کنیم، دچار فحشا و فساد می شود و سرانجام این فرزند هم در دنیا و هم در آخرت به ناکجا آباد و منتهی به نیستی و نابودی است.

خطیب جمعه یاسوج در ادامه همین مبحث به تولید لباس‌های نامناسب برای زنان و دختران اشاره کرد و گفت: این لباس ها در شان زن مسلمان و شیعه نیست؛ لباس‌های جلف که به صورت ارزان و فراوان در مسیر زنان قرار می‌گیرند تا بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی عفتی زنان و دختران ما را فراهم کنند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در این زمینه گفت: مسئولان باید متوجه باشند و اجازه تولید و توزیع چنین لباس‌هایی که در شان زن مسلمان ایرانی نیست را ندهند؛ لباس های مناسب زنان کمیاب و بسیار گران است که خود نشان دهنده توطئه‌ای برای گمراه کردن زن و دختر مسلمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 1
    باید به این نکته توجه کرد که تولید کننده کالا را بر مبنای نیاز بازار تولید میکند پس در امور فرهنگی باید ابتدا اعتماد مردم را جلب کرد و سپس آنها را بسوی دین راهنمایی نمود و گرنه جلوی تولید چیزی را گرفتن باعث تغییر رویه اجتماعی نمیشود . امکان کاربرد نیروی قهریه بشدت محدود است و این نیرو شاید بتواند بطور مقطعی اقداماتی بکند ولی در دراز مدت به مشکل جدی برخورد خواهد کرد
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 1
      نیروی قهریه اگر جای خودش و با پشتیبانی فرهنگی کافی اقدام کند موثر است اما مشکل مهم الآن خرابی و متضاد عمل کردن نهادهای فرهنگی است که بستر رو عکس کرده مسلما در چنین زمینه و بستری اقدامات قهری ، لوث و تقبیح خواهند شد
    • رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 1
      متاسفامه کار فرهنگی به هیچوجه با قوه ی قهریه جواب نمیدهد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 1
      سطوح بزه متفاوت هست . برخیها مشکلشان ناآگاهی است برخی دیگر دچار غرورند بعضی نیازمند تکرار و تذکرند . مشکل مهم الآن به عقیده حقیر بد عمل کردن فوق العاده وحشتناک صدا و سیماست . ببینید وقتی مجریان می گویند مثلا امیدواریم برنامه مورپ پسند شما قرار گرفته باشد یعنی معیار پسند است ! در ابتدای انقلاب یکی از نمونه های اصلاحی همین بود . می بایست مردم رو تشویق و ترغیب کرد که هدفشان در تمامی امور رضای خدا باشد و طبق همین هم برنامه هایشان تنظیم کنند . وقتی معیار پسند افراد باشد طرف می گوید پسند من همان شیوه پوشش کذایی است دستگاه فرهنگی هم شب و روز چنین تلقینی به ذهن و دل او داده است . ببینید اشعار عرفانی چگونه دهها سال مورد سوء استفاده قرار گرفته است ، شعر به گونه غیرعرفانی بلکه لهوی خواندن مخاطب ناآشنای به آن حال هوا و مصطلحات عرفانی وقتی چنین شعر به آن ریتم می شنود چه احساسی می تواند داشته باشد ؟ قوه قهریه برای ساختن فرد نیست برای جلوگیری از آثار بزهکاری متجاهر تا حد ممکن است لذا با وجود بزههای گوناگون در طول تاریخ حکومتها به خاطر سفر نشدن یا حتی تشدید بزهها از برخورد باز نایستادند . اما برخورد وقتی می تواند اثر نسبیش داشته باشد که دستگاه تولید فرهنگ هماهنگ شده باشد ...
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      1 0
      درجواب"رضا" : *دقیقا برعکس.کار فرهنگی بدون قوه ی قهریه، جواب نمیدهد.یک‌ نمونه اش بحث حجاب دراین۱۵سال اخیر است که روزبروز بدتر شده است. *وجود احکامی مثل نهی ازمنکرعملی تعزیر وشلاق وزندان و...،برای دراسلام به همین دلیل است.
  • رضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 1
    سرور عزیزم متاسفانه غرب بدون کاربرد نیروی قهریه بر فرهنگ ما تسلط یافته چون از شیوه صحیح استفاده کردند و ما غفلت کردیم
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 0
      رضاخان قهریه نبود ؟ مشکل کنونی ما بیش از همه صدا و سیمامون هست که ترکیبی از بدعملی و بی عملی برای مقابله با بدحجابی دارد و تا این رسانه دارای رئیسی کاملا معتقد و بدون اعتیاد به موسیقی و ... بر این دستگاه حاکم نشود و تحول اساسی در این سازمان صورت نگیرد قهر نابجا و مضر است تازه عملکرد درست و قوی صدا و سیما نیاز به برخورد انتظامی را به شدت کاهش می دهد ...