پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیئت اندیشه ورز با مجوز تهران در استان تشکیل می شود که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ فرمان ایجادشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داد، از بدو تاسیس تاکنون در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی سکاندار مراسمات بوده و کارنامه ای درخشان  و قابل قبول از حود بر جای گذاشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به بروز برخی ناهماهنگی در ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی و احساس وظیفه اغلب نهادها، سازمان ها و ادارات برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ انقلابی در بین مردم، امام راحل برای از بین بردن موازی کاری ها، اقدام به ایجاد و تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردند.

حجت الاسلام اسکندری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک نهاد عمومی و غیردولتی است که سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت، و راهبری برنامه های سیاسی و انقلابی را بر عهده دارد.

وی برگزاری مراسم های مربوط به مناسبت های مختلف از جمله ۱۲ فروردین، ۱۴ خرداد، ۷ تیر، ۱۷ شهریور، ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، ۱۳ آبان، عید سعید فطر، نیمه شعبان، ۹ دی و دهه فجر انقلاب اسلامی را جزو وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طی سال بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ارائه الگوهای مناسب، تعمیق پیام انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در مراسم های یاد شده را از دیگر رسالت های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.

وی افزود: از اهداف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزایش مشارکت مردمی در مراسمات، تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت ارزش های انقلاب در داخل و خارج از کشور با هماهنگی نهادهای مسئول دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل هیئت اندیشه ورز با مجوز تهران در این استان خبر داد و گفت: این هیئت برای اولین بار در سطح کشور ایجاد می شود که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت و قرار است همین هیئت در ۹ استان دیگر نیز ایجاد شود که امیدواریم آذربایجان شرقی با توجه به داشته های علمی و دانشگاهی خود همچون سایر عرصه ها در این زمینه نیز پیش قراول شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در شورای های استانی، کمیته تولید محتوا برای مناسبت های ملی و مذهبی با پیوست فرهنگی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود که مسئولیت آن بر عهده جهاد دانشگاهی استان می باشد

گفتنی است، در حال حاضر نمایندگی های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تمامی شهرستان های ۲۱ گانه استان فعال است و رابطان این مجموعه که اغلب از فرمانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه هستند، برنامه های استانی را در شهرستان ها برگزار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha