جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مقتدایی

مقتدایی در آیین در رونمایی از کتاب ولایت فقیه، گفت: غرب در طول چهل واندی سال برای ناکارآمد نشان دادن این نظام از طرق مختلف چون تحریم ها، جنگ، هجمه ها و ... تلاش می کند، چون می داند اگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برای جهانیان ثابت شود، حداقل ۵۰ ملت مسلمان از نظام جمهوری اسلامی تبعیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در جلسه  رونمایی کتاب «بررسی نظریه  ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی(ره)» تالیف حجت الاسلام فقیهی اظهار کرد: نکته اول اینکه در کشورهای مختلف مبانی حکومت برای هر کشور جداگانه تعریف می شود.  مثلا در اغلب کشورهای غربی مبنای لیبرال دموکراتیک را پذیرفته اند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی شکل گرفت، یعنی ما بنا نداریم به اصول لیبرال دموکراسی غرب و سوسیالیست بلوک شرق پایبند باشیم، البته این بدان معنا نیست که اگر غرب شهرسازی و معماری داشت، ما نداشته باشیم، ولی همین شهرسازی برای ما، براساس اصول اسلامی تحقق پیدا می کند.  
وی افزود: ما در ساختار نظام اسلامی براساس مبانی اسلامی رفتار می کنیم و از دل این مبانی، الگویی چون بسیج شکل می گیرد که فداکارانه برای خدمت می شتابند.
مقتدایی، هویت نظام اسلامی را با دیگر حکومت ها متفاوت دانست و اظهار کرد: غرب در طول چهل واندی سال برای ناکارآمد نشان دادن این نظام از طرق مختلف چون تحریم ها، جنگ، هجمه ها و ... تلاش می کند، چون می داند اگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی برای جهانیان ثابت شود، حداقل ۵۰ ملت مسلمان از نظام جمهوری اسلامی تبعیت خواهند کرد.
وی افزود: غرب تا زمین گیر کردن نظام جمهوری اسلامی از پا نمی نشیند، حال وظیفه ما این است که اثبات کنیم که مبانی قوی حکومتی براساس اصول اسلامی داریم.
مقتدایی عنوان کرد: هنر امام خمینی(ره) این بود که در این جهان، ولایت فقیه را به عنوان جوهره حکومت و نظام اسلامی معرفی کرد و کتاب اخیر به قلم حجت الاسلام فقیهی در همین راستا است.
وی اظهار کرد: جامعه امروز هم نیازمند تعریف مبانی و هم بیان مباحث عملی و اجرایی است؛ ما با تحقق این دو امر می توانیم به کشوری پیشرو و پیشگام تبدیل شویم که این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق  است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    برادر عزیز علت مشکلات امروز این است که نظام ولایت فقیه با جمهوری سازگار نیست این جمهوری وصله ناجور به نظام ولایت فقیه است