جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با دبیر شورای عالی

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در دیدار مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه های علمیه، تصریح کرد: تبلیغ و اقامه دین یک هدف بین المللی است و انجام رسالت روحانیت مرز نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه های علمیه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه ارائه و ابراز امیدواری کرد تا همکاری و تعامل با حوزه علمیه خراسان در این عرصه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه ضمن قدردانی از اقدامات خوب مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه، گفت: انجام رسالت اصلی روحانیت، مرز نمی شناسد یعنی هیچ حد و مرز جغرافیایی ندارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طلاب و روحانیون هدفشان تبلیغ و اقامه دین است، این یک هدف بین‌المللی است. حضور طلاب در عرصه بین‌الملل از دو جهت حائز اهمیت است؛ هم برای جامعه هدف و مخاطبین در کشورهای گوناگون مفید است و هم باعث وسعت دیدگاه و نگرش طلاب به جهان و رسالت و مسئولیت طلبگی‌شان می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور طلاب در عرصه بین‌الملل سبب می‌شود تا حوزه با حرف‌های دیگر ادیان و نیز اندیشه‌های صاحب نظران در اقصی نقاط دنیا پیرامون دین و معرفت دینی آشنا شود. 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: وقتی طلاب نیازهای عرصه بین‌الملل و جامعه جهانی را ببینند، مسئولیت شان نیز سنگین‌تر می‌شود. به همین جهت علاوه بر تحصیل در دروس حوزوی و تلاش در جهت تهذیب و خودسازی، باید به سطح مطلوبی از معرفت دینی نیز دست یابند تا به نحو صحیحی بتوانند نیازهای مذکور را پاسخگو باشند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha