جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر عبدل

حوزه/ حجت‌الاسلام عبدل گفت: هر جوانی که از نماز جمعه طرد شود به سمت آسیب‌های اجتماعی خواهد رفت و این مسئله اثرات جبران‌ناپذیری را در جامعه خواهد شد و تنگ ‌نظری‌ها در بین برخی مسئولان نباید باعث جدایی جوانان از نماز جمعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  از ارومیه حجت الاسلام امیرعبدل امروز در نشست تخصصی «نماز جمعه، گام دوم انقلاب و نسل جوان» که به صورت وبینار برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در وقایع مهم سیاسی و فرهنگی اظهار کرد: نماز جمعه یکی از مهم‌ترین آیین‌های عبادی و سیاسی اسلام است.

وی افزود: در دوران کرونا، یک خلاء بین جوانان و نماز جمعه ایجاد شد که پر کردن آن نیاز به برنامه ‌ریزی دارد، هر چند که سبک زندگی جوانان امروزی نسبت به گذشته فرق کرده است و با این وجود با تصمیمات اخذ شده در آینده حضور جوانان در نماز جمعه پررنگ خواهد بود.

وی اضافه کرد: باید طرح جذب حداکثری را در نماز جمعه با روش ها و ابزارهای مختلف اجرایی کرد، فلذا هر جوانی که از نماز جمعه طرد شود به سمت آسیب‌های اجتماعی خواهد رفت و این مسئله اثرات جبران‌ناپذیری را در جامعه خواهد شد و تنگ ‌نظری‌ها در بین برخی مسئولان نباید باعث جدایی جوانان از نماز جمعه شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب مباحث مختلفی در مورد خودسازی مطرح شده و در واقع بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای ۴۰ سال دوم است که چگونه در این مدت با عملگرا بودن، باید اهداف انقلاب را پیاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمام شهرستان‌های استان به سه نقطه قرارگاه شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم شده است که در این قرارگاه ائمه جمعه حضور دارند و فعالیت‌های ستادی‌ را برای تحقق عمل‌گرایی در چهل سال دوم انقلاب انجام می دهند.

حجت‌الاسلام عبدل در خصوص بومی سازی خطبه های نماز جمعه در شهرستانها تصریح کرد: برای اینکه خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها بومی بشوند پیشنهاد شده است یک هیئت اندیشه ‌ورز تشکیل و هر هفته مسائل و مطالبات مهم هر شهرستان را شناسایی و برای مطرح شدن در تریبون نماز در اختیار ائمه جمعه قرار دهند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha