سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آزادی شیخ زکزاکی

حوزه/ محمد ابراهیم زکزاکی، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به دنبال آزادی پدر و مادر خود از حبس شش ساله توسط دولت نیجریه، طی انتشار بیانیه ای مراتب تشکر و قدردانی خود را از مردم و شیعیان کشورش اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از حدود شش سال حبس غیر قانونی و بدون هیچ دلیل موجهی، چند روز پیش دادگاه عالی ایالت کادونا نیجریه اسناد و مدارک موجود در پرونده شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی را غیر قابل استناد خواند و حکم آزادی ایشان را صادر نمود، به دنبال آزادی شیخ زکزاکی و همسرش، محمد ابراهیم زکزاکی، فرزند ایشان ضمن انتشار نامه ای در فضای مجازی مراتب تشکر و قدردانی خود و خاندان زکزاکی را از مردم بخاطر شش سال مقاومت و ایستادگی و حمایت از رهبر خود را اعلام داشت.

ترجمه این اطلاعیه که برای اولین بار در صفحه فیسبوک آقای ابراهیم مصطفی سامیناکا، نویسنده، مترجم، استاد دانشگاه و از اعضای جنبش اسلامی نیجریه به زبان فرانسه منتشر شده به شرح ذیل میباشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که مستحضر هستید چند روز پیش پدرم شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه مادرم زینت ابراهیم، پس از آنکه دادگاه عالی ایالت کادونا نیجریه مدارک موجود در پرونده آن دو را غیر قابل استناد خواند آزادی کامل خود را بدست آورده و دادگاه اعلام کرد که هر دوی آنها از کلیه اتهامات وارده از جانب مقامات حکومتی و نظامی تبرئه هستند.

خداوند بلند مرتبه و سبحان را شاکریم به خاطر این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز و سپس مراتب قدردانی خود را نسبت به شیعیان کشور و مردمی که در طی این شش سال شیخ زکزاکی و خانواده وی را فراموش نکرده و به روش های مختلف حمایت خود از ما و جنبش اسلامی نیجریه حفظ کردند را اعلام میکنم.

بنده از طرف خود و به نیابت از خانواده شیخ زکزاکی از شیعیان  و محبان اهل بیت (ع) در پایتخت شهر ابوجا، ایالات: کانو، کادونا، کاتسینا و سایر مناطقی که فرهنگ و معارف آل الله در آنجا نفوذ کرده سپاسگزارم زیرا که در طی این سال ها شما همواره با انجام مراسمات مذهبی و راهپیمایی های مسالمت آمیز ثابت کردید که همیشه در مسیر حفظ آرمان ها و حمایت همه جانبه از رهبر خود استوار و ثابت قدم هستید.

هچنین جا دارد از کلیه سازمان های بین المللی و حقوق بشری، مدافعان صلح و آزادی، مردم سایر بلاد اسلامی، از آسیا تا کشور های عربی و نیز کشور های اروپایی که همواره در این سال ها حامی ما بوده و صدای مظلومیت مردم نیجریه را در جای جای گیتی فریاد زدند، تشکر و قدردانی کنم.

در این مدت اسارت رهبر جنبش اسلامی نیجریه نقش رسانه های بی طرف و صلح جو در داخل و خارج از کشور نیز بی بدیل و ممتاز بوده، رسانه هایی که با وجود سانسور و خفقان شدید سیاسیون در راس حکومت ها، بلندگوی دادخواهی ما شدند و به روش ها و زبان های مختلف صدای ما را به گوش جهانیان رساندند.

در پایان باید بگویم زبانم قاصر است از تشکر و قدردانی از همه آنان که ما و مردم کشورم را در مسیر رسیدن به آزادی و فتح عظیم همراهی و پشتیبانی کردند، بدین وسیله برای همه شما اجر جزیل و سعادت دنیا و آخرت را از درگاه احدیت خواستارم. والسلام علیکم

محمد ابراهیم زکزاکی

۲۹/۰۷/۲۰۲۱

آزادی پدرم را مدیون محور مقاومت در نیجریه و شیعیان کشورمان هستیم

آزادی پدرم را مدیون محور مقاومت در نیجریه و شیعیان کشورمان هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha