چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 971366
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
آيت الله مهدوي

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در پاسخ به این شبهه که خداوند هیچ نیازی به توسل ما ندارد، چرا باید توسل کرد، گفت: ما هم تاکید داریم که خداوند نیازی به توسل ما ندارد، ولی ما نیازمند وسیله گرفتن برای تقرب به خداوند هستیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی از طریق فضای مجازی، در پاسخ به این شبهه که خداوند نیازی به توسل ندارد، چرا باید توسل کرد؟، گفت: برخی در مقابل توسل، بیان می کنند، خداوند نیازی به توسل ندارد، البته حرف ما هم همین است که خداوند نیاز به واسطه ندارد، اما این دستور قرآن کریم طبق آیه ۳۵ سوره مائده است که می فرماید «برای رفتن به درب خانه خدا، وسیله بگیرید» که طبق روایات معصومین، منظور از این وسیله همان اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: البته در این میان کسانی که مخالف اهل بیت ما هستند و با ائمه اطهار(ع) تعارض دارند، وسیله را «نماز» تعریف می کنند که دوباره این سوال مطرح می شود که خداوند نیاز به وسیله ندارد؛ پاسخ آن است، ما نیاز به وسیله هایی داریم که بهتر به خداوند تقرب پیدا کنیم.

وی افزود: بنابراین بهترین وسیله اهل بیت(ع) هستند؛ معصومین در روایاتی فرموده اند «به خدا قسم وسیله ما هستیم»؛ بازهم تکرار می کنم، ما به شدت نیازمند وسیله هایی خوب برای رفتن به درب خانه خدا هستیم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: البته باید به این نکته توجه کرد که توسل به تنهایی کارساز نیست، بلکه باید در کنار توسل، تلاش هم  صورت گیرد؛ در مسائل دینی هیچ گونه ای جبری در کار نیست.

وی در پایان عنوان کرد: با استدلال، خداوند را به علم اثبات می کنیم و عقل خاضع می شود، ولی با تفکر زیاد در وجود خداوند و تهذب و توسل به اهل بیت علیهم السلام  می‌توانیم، قلب را خاضع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha