جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 971393
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
نخبگان

حوزه/ تا پایان بررسی گزارش‌های پایش مراکز حوزوی و تعیین وضعیت نهایی افراد، حمایت‌های طلاب برتر بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بر اساس دستورالعمل حمایت از استعدادهای برتر، دوره حمایت از استعدادهای برتر حداکثر ۴ سال است و حمایت در سال‌های دوم تا چهارم منوط به حفظ صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی، اشتغال به تحصیل در حوزه،  عدم تاخیر در تحصیل و عدم افت تحصیلی می باشد.
برپایه این گزارش: احراز شرایط چهارگانه فوق بر عهده بخش‌های نخبگانی مراکز مدیریت حوزوی است و این بخش‌ها قاعدتا" و بر اساس تقویم اعلام شده، نتایج پایش سالانه را حداکثر تا پایان آذرماه هر سال به مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر ارسال می نمایند امّا بدلیل وجود شرایط کرونایی، طلاب مدارس علمیه، سطوح عالی و خارج، موفق به اجرای تعهدات خود نشدند و عملاً پایش سال ۱۳۹۹ به آن شکلی که انتظار می‌رفت و در زمانی که مقرر شده بود توسط بخش‌های نخبگانی انجام نگرفت.
برای رفع این موضوع، مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر،‌ طی مکاتبه‌ای که در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۰ با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام داد، اعلام داشت که تا پایان بررسی گزارش‌های پایش مراکز حوزوی و تعیین وضعیت نهایی افراد، حمایت‌های این طلاب بدون وقفه ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    من متوجه نشدم ، کسی می تواند توضیح بدهد مقصود چیست؟ تمامی امتحانات حوزه علمیه برگزار شد حالا به صورت مجازی یا حضوری، بنابراین مقصود چیست که گفته شده است : «بدلیل وجود شرایط کرونایی، طلاب مدارس علمیه، سطوح عالی و خارج، موفق به اجرای تعهدات خود نشدند» بودجه مرکز خدمات حوزه از دولت و بیت المال مسلمانان تأمین می شود و مرکز خدمات به طلاب عادی و غیرنخبه خدمات مسکن و ... خدماتش را قطع کرده است وگفته است که این خدمات به نخبگان اختصاص دارد و امتحانات حوزه علمیه نیز برگزار شده است ، به چه حقی باید خدمات به نخبگان ادامه یابد؟ مگر در امتحانات شرکت نکرده اند؟ این ها چگونه نخبه ای هستند که بلد نبوده اند در امتحان ولو مجازی شرکت کنند ولی طلاب غیرنخبه و عادی به راحتی به صورت مجازی در امتحانات شرکت می کردند.