پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه روحانیان و مبلغان ادامه‌دهنده رسالت اهل‌بیت (ع) هستند، گفت: اگر عظمت جایگاه تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام را درک کنیم دیگر از بودن یا نبودن امکانات صحبت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، به تبیین اهمیت تبلیغ امور دینی در جامعه و رسالت سنگین مبلغان در این راستا پرداخت.

وی افزود: از نظر تکوینی وقتی خداوند عالم را خلق کرد واسطه‌هایی برای فیض خود قرار داد که ائمه اطهار (ع) واسطه فیض الهی برای تمام بشریت هستند و آخرالامر هم با ظهور مهدی موعود (عج) کل عالم هستی با مدیریت او سامان یافته و به سعادت می‌رسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) محوریت همه عالم هستی هستند، تصریح کرد: قرار است ما مبلغ پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) باشیم؛ مأموریتی بسیار عظیم و حساس، به‌گونه‌ای که وقتی انسان به این رسالت عظیم نگاه می‌کند احساس حقارت می‌کند که من کجا و این مأموریت عظیم و عزیز کجا؟

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ائمه اطهار (ع) رسالت توضیح دین مبین اسلام را بعد از خود بر عهده ما نهاده‌اند که اگر عظمت این کار را درک کنیم متوجه می‌شویم چه رسالت عظیمی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت ما روحانیان و مبلغان تبیین و توضیح کلام وحی و دعوت به‌سوی خداوند است؛ وظیفه‌ای که ابتدا بر عهده انبیای الهی (ع)، پیامبر عظیم‌الشأن (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده و اکنون بر عهده ما نهاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اگر عظمت این جایگاه را درک کنیم دیگر از بودن یا نبودن امکانات صحبت نمی‌کنیم، بلکه با همه وجود و با جان‌ودل از تمام ابزارها و روش‌های مناسب برای ایفای این رسالت استفاده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به روحانیان و مبلغان، گفت: حتی اگر در مسیر مرارت‌ها دیدید و توهین‌ها شنیدید چون به رسالت خود عمل می‌کنید آن مرارت‌ها و توهین‌ها برای شما ثواب و حسنه است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در این میدان هستیم اگر کار ما خالصانه باشد و احساس کنیم امام زمان (عج) دغدغه ما را برای هدایت و کار فرهنگی و تبلیغ دین می‌بیند آنگاه رضایت قلبی خواهیم داشت؛ ازاین‌رو همه ما باید تلاش کنیم تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام را خالصانه و صرفاً برای کسب رضای الهی و هدایت ابناء بشر انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نهادی که قرار است این چهارچوب‌ها را برای مبلغین پیش برده و فراهم کند سازمان تبلیغات اسلامی است که بستر این مهم را فراهم کرده و بخشی از رسالت آن، اعزام مبلغ، برنامه‌ریزی، هدایت، مدیریت و مهیا کردن این امور و چهارچوب‌ها و قالب‌ها برای امر بسیار مهم و حساس تبلیغ دین است؛ به همین دلیل مدیریت و مسئولیت در این نهاد درعین‌حال که سنگین و حساس است، توفیق مضاعف هم محسوب می‌شود.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، حجت‌الاسلام مهدی براتیان به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد معارفه شد. همچنین حجت‌الاسلام هدایتی نیز در همین مراسم به‌عنوان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی معرفی و جایگزین حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو شد.

شایان‌ذکر است، حجت‌الاسلام ایزانلو در روزهای گذشته به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان منصوب و معرفی شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha