جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 971602
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
مرتضی مطیعی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب طی حکمی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی را به عنوان «نماینده ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان» منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) طی حکمی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، را به عنوان «نماینده ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان» منصوب کردند.

بیشتر بخوانید:

خبر خبرگزاری حوزه تایید شد

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، متولد ۱۳۴۳ از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی تبریزی و مرحوم آیت الله العظمی بهجت است که مدیریت مدرسه علمیه صادقیه سمنان، تدریس در حوزه و دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد و با بیش از ۴۱ ماه سابقه حضور در دفاع مقدس، به ۵۵ درصد جانبازی نائل شده است.

زندگی نامه امام جمعه جدید سمنان:

مرتضی مطیعی در تاریخ ۱۳۴۳.۱۰.۱ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان سمنان متولد شد؛ وی فرزند آخر خانواده بود با چهار برادر و یک خواهر.

پدر وی کارگر کارخانه و ذاکر اهل بیت(ع) بود. مطیعی پس از پایان دوره ابتدایی وارد راهنمایی شد و در سال سوم راهنمایی مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی بود و به همراه خانواده و دوستان مسجد عابدینیه در تظاهرات و مراسم انقلاب شرکت می‌کرد.

بعد از اتمام دوره راهنمایی به هنرستان شهید عباسپور رفته و در رشته مکانیک ماشین افزار مشغول به تحصیل شد و عضو فعال انجمن اسلامی هنرستان بود و در سال ۱۳۶۰ برای آموزش نظامی به پادگان امام حسین (ع) تهران اعزام شد و پس از یک ماه آموزش به جبهه جنوب برای عملیات فتح المبین اعزام گردید و از آن پس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده و تا پایان دفاع مقدس یعنی عملیات مرصاد به مدت ۴۱ ماه در جبهه حضور یافت.

وی با شرکت در عملیات های مختلف در مسئولیت های اطلاعات و عملیات لشکر علی بن ابی طالب(ع) و طرح و عملیات تیپ ۱۲ قائم آل محمد(عج) استان سمنان و قائم مقامی گردان امام رضا(ع) به ایفای نقش پرداخت و در عملیات رمضان، والفجر ۸، کربلای ۵ و مرصاد از ناحیه سر و دست چپ و چشم راست به ۵۵ درصد جانبازی نائل آمد.

مرتضی در سال ۱۳۶۲ دیپلم گرفت و برای تحصیل علوم حوزوی به قم آمد و در مقدمات و سطح از اساتیدی همچون استاد سیدجواد شبیری‌زنجانی، استاد میری، استاد فتوحی، آیات آل غفور جزایری و وجدانی فخر، موسوی گرگانی، عراقچی، صلواتی، سید احمد خاتمی و شیخ محمد حسن قدیری بهره برد و به مدت ۲ سال در درس خارج فقه حضرت آیت‌الله جوادی آملی و ۳ سال در درس خارج فقه و اصول آیت الله شیخ جواد تبریزی و مدت ۱۸ سال در درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی بهجت(ره) شرکت کرد.

در دو سال آخر عمر شریف حضرت آیت الله بهجت در دفتر معظم‌له جهت پاسخگویی به احکام حاضر شد و درس نهایة الحکمه را از آیت الله فیاضی و درس اسفار از محضر آیت الله تحریری، آیت الله ممدوحی و آیت الله شیخ یحیی انصاری شیرازی تلمذ کرد.

حدود ۲۰ سال از درس تفسیر حضرت آیت‌الله جوادی آملی بهره برد و در سال ۱۳۶۹ در روز عید غدیر خم در محضر مقام معظم رهبری به لباس سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ملبس گردید.

همزمان با تحصیل حدود ۵ سال در مدرسه حجتیه برای طلاب غیر ایرانی و ۴ سال برای حافظان قرآن در مدرسه امام جواد و امام رضا علیه السلام درسهای اصول فقه و شرح لمعه و عقائد و اخلاق تدریس کرد.

از اساتید بزرگ اخلاق آیات مظاهری، مشکینی و اشتهاردی بهره وافر برده و حدود ۱۵ سال در محضر آیت الله سعادت پرور(پهلوانی) و سپس آیت الله تحریری در اخلاق عملی بهره مند گردید.

سه سال درس مکاسب و رسائل را برای طلاب تدریس کرد و بعد از رحلت حضرت آیت الله العظمی بهجت در سال ۸۸ به مدت سه سال به مباحث فقهی و اصولی با دوستان روحانی پرداخت و در سال ۱۳۹۲ برای تدریس به حوزه علمیه سمنان هجرت نمود و در همان سال ۱۳۹۲ مدیریت مدرسه علمیه صادقیه سمنان را پذیرفت و تا کنون در خدمت طلاب مدرسه علمیه صادقیه بوده و اکنون نیز به تدریس کفایه الاصول اشتغال دارد و ممتحن شفاهی سطح ۳ حوزه در استان می‌باشد.

همراه با درس حوزه چهار سال در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دروس معارف را فرا گرفت و پایان نامه اش را با موضوع سیمای شخصیتی پیامبر در قران دفاع نمود و در سال ۱۳۹۰ کتاب «امامت را بشناس» را به رشته تحریر درآورد و در بهار سال ۱۳۹۳ کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ را در رد عجیب ترین دروغ تاریخ نوشت و نشر مشعر آن را چاپ کرد. مقاله خورشید پسِ ابر را برای همایش مهدویت سمنان نوشت که در کتاب مقالات برگزیده به چاپ رسید و پاسخ هایش به سوالات زندانیان در مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ امور زندان در سه جلد اول به چاپ رسید.

پایان نامه سطح ۳ حوزه را با موضوع تحلیل گذار از جامعه معاصر به جامعه مطلوب نبوی دفاع و با نمره عالی پذیرفته شد و اکنون موضوع  گستره حکم حکومتی ولی فقیه برای سطح ۴ به تصویب مدارج علمی حوزه علمیه رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی از سال ۹۲ که به سمنان آمد در مسجد پنج تن آل عبا (ع) به اقامه جماعت در سه وقت مشغول است و در سطح شهر در مساجد و محافل به تبلیغ می پردازد و اخیرا نیز مجموعه خاطرات وی با نام «من مقلد امامم» از سوی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

حضور سیاسی وی از ابتدای نهضت اسلامی پررنگ بود و هر جا احساس وظیفه نموده است برای تحکیم نظام اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه، حاضر بوده و در پی ایجاد انسجام و هم‌افزایی بین نیروهای انقلاب خصوصاً جوانان کوشیده است.

او هم اکنون استادیار شجره طیبه صالحین مرکز استان می باشد؛ وی در سال ۱۳۶۵ با خواهر شهید سید حسن طاهری ازدواج کرد و دارای چهار فرزند دو پسر و دو دختر است که پسرها طلبه و دامادها و یک دختر نیز طلبه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی برادر شهید عباس مطیعی و دایی شهید سعید عباسی و عموی مداح اهل بیت(ع) حاج‌میثم‌مطیعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha