پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم خانواده، یعنی مسأله ازدواج که خانواده با آن شکل می‌گیرد و با توجه به عنصر اساسی در نظر خداوند، کدخدای خانه، خانم‌ها هستند و ریاست باطنی و حقیقی در خانه با زنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دیدار با دانش‌آموزان عضو قرارگاه‌های دانش‌آموزی دختر استان سمنان، در سالن بنت المصطفی مجتمع جامعة الزهرا(س) سمنان اظهار کرد: اینکه نسل جوان با منابع اصیل هویتی که سعادت هر دو جهان است، آشنا و بهره‌مند شوند، آرزوی ماست و نهج‌البلاغه یکی از آنهاست که باید بیشتر اشتراک‌گذاری شود و نهضتی سراسری برای آن شکل گیرد.

وی ادامه داد: نکته اساسی فضای مجازی این است که این فضا بخشی از زیست جامعه جوان شده، به‌گونه‌ای که فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل و پیشنهادهایی در این رابطه توسط متخصصان امر داده شده است که باید اجرایی شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ادئمه جمعه با اشاره به اهمیت توجه دانش‌آموزان به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: بعد از مدت‌ها، رئیس‌جمهور ایران از گام دوم یاد کرد و این بیانیه را در دستور کار و برنامه‌هایش قرار داده و امیدواریم اجرایی شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: مسأله توقع و انتظار دختران دانش‌آموز و انقلابی از مدارس یک مطلب فنی و مهم است که متأسفانه درک نمی‌شود؛ باید به دانش‌آموزان روش زندگی و روش بندگی را آموخت؛ سطح فکر و سطح توجه به یک‌سری از مسائل مثل حیا در مدارس نگران‌کننده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌ علی‌ اکبری ادامه داد: وقتی می‌گوییم خانواده، یعنی مسأله ازدواج که خانواده با آن شکل می‌گیرد و با توجه به عنصر اساسی در نظر خداوند، کدخدای خانه، خانم‌ها هستند و ریاست باطنی و حقیقی در خانه با زنان است.

وی افزود: دختران می‌توانند نقش‌آفرینی دقیقی در تحکیم خانواده داشته باشند، چون کانون عواطف هستند و در شورانگیزی خانواده تأثیر بسزایی دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: سهم انجمن اسلامی در این فرایند، تصویرسازی دقیق است، چون با هجوم فرهنگی دشمنان این تصاویر به‌شدت مخدوش شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌ علی‌ اکبری بیان کرد: تصاویر راجع به نقش همسری، مادری و... به‌شدت مخدوش است. دشمن در این اواخر و در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر در حال ساخت و پردازش تصویری مخدوش از این نقش‌هاست؛ پس انجمن‌های اسلامی باید رسالتشان را در این موارد انجام دهند.

وی ادامه داد: به‌گونه‌ای باید این موارد تعریف شوند که حتی ملی و بین‌المللی شوند. باید عنصر حیا و عفت که دختران و پسران در آن دخیل هستند، احیا بشود و سهم دختران در این زمینه بیشتر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: شیطان، حیازدایی و عفت‌زدایی در دستور کارش است، چون جامعه‌ای بدون خانواده به سعادت نمی‌رسد و خوشبخت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌ علی‌ اکبری گفت: به فرموده امام خامنه‌ای، گناه کبیره غرب متلاشی کردن خانواده است؛ یکی از همان غربی‌ها، کتابی به نام جنگ علیه خانواده نوشته است که حاصل این گناه، بدبختی‌های زیادی را برای انسان و بشر به دنبال دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امروز می‌بینیم در جامعه غرب که ارزش‌ها فراموش شده است، کسی احساس خوشبختی ندارد و خودشان هم نمی‌دانند دلیل آن چیست و می‌بینیم چگونه با کاهش منزلت زن و کاهش جایگاه دختر پرچم مبارزه با خانواده را دست گرفتند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌ علی‌ اکبری بیان کرد: فعالیت‌ها در انجمن اسلامی باید مبتنی بر خانواده باشد و اگر ارتباط خوبی با خانواده داشته باشید، این مسأله نیز حل می‌شود. حضور مادرها در برنامه‌ها و در کنار فعالیت‌ها خیلی پیش برنده و کمک‌کننده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    ببخشید این دیگه چه فرمایشی بود؟!!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    چقدر ریاست رو بزرگش می کنیم و معیار بهابخشی به افراد و اصناف قرار می دهیم !
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بهاطر همین ریاست است که آیه... علم‌الهدی گفتند که زنها را در خانه به اسم کوچک صدا نزنید.