شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بحث شعر محتوا آن است، گفت: شعرای حوزوی، به لحاظ آشنایی بیشتر با مسائل، به جای پرداختن به پوسته‌های ظاهری، می‌توانند محتواهای قوی‌تر را در شعر خود بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی، دبیر پنجمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی شعر حوزه اشراق، با تاکید بر تاثیر شعر در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه حوزه علمیه آنچنان که باید به مسائل هنری به صورت کلی و بحث شعر به خصوص، توجه چندانی نداشته و لذا برگزاری جشنواره‌هایی مانند اشراق می‌تواند این ظرفیت مهم را در حوزه مورد بهره برداری قرار دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بحث شعر محتوا آن است، گفت: شعرای حوزوی، به لحاظ آشنایی بیشتر با مسائل، به جای پرداختن به پوسته‌های ظاهری، می‌توانند محتواهای قوی‌تر را در شعر خود بیان کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه لطافت موجود در شعر تاثیر پذیری آن را نیز بالا می‌برد، عنوان کرد: قطعا آشنایی با مقام امامت، می‌تواند در سرودها، نوحه‌ها و اشعار به شعرا کمک بیشتری کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره با انتشار مجموعه اشعار طلاب می‌تواند گام مهمی در تقویت شعر حوزوی داشته باشد، مطرح کرد: چاپ این مجموعه هم می‌تواند قابل استفاده برای افراد در مراسم‌ها باشد و هم برای خود شعرا نیز ایجاد انگیزه به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: امیدواریم دعایی که اهل بیت(علیهم السلام) برای برخی از شعرا داشتند شامل حال ما نیز شود.

جشنواره بین‌المللی شعر حوزه اشراق، به دنبال شکوفایی هنر طلاب سراسر کشور است

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی، دبیر پنجمین دوره‌ «جشنواره بین‌المللی شعر حوزه اشراق» با بیان اینکه جشنواره شعر حوزوی، به دنبال پیدا کردن استعدادهای موجود در بین حوزویان سراسر کشور است، اظهار داشت: به لحاظ تمرکز طلاب در قم، کمتر در به فعالیت‌های هنری طلاب در استان‌های دیگر توجه شده و لذا یکی از برنامه‌های اصلی این مجمع استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و راه اندازی کارگاه نوحه در شهرهای کوچک است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و آیت الله اعرافی بر ارتقای سطح تخصص طلاب در عرصه‌های مختلف، مطرح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته، می توان به برگزاری جشنواره با موضوع شهدای جهان اسلام و علی‌الخصوص شهدای مدافع حرم کشورهای منطقه و شهدای مدافع سلامت اشاره کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha