دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد حوزه علمیه قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اگرچه دهه اول محرم، هفته امر به معروف و نهی ازمنکر نامگذاری شده است، اما نباید این فریضه در طول سال به همین هفته خلاصه و متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، صبح امروز در جمع ائمه جماعات شهر اقبالیه قزوین  با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: اگرچه دهه اول محرم، هفته امر به معروف و نهی ازمنکر نامگذاری شده است، اما نباید این فریضه در طول سال به همین هفته خلاصه و متمرکز شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موانع سر راه دو فریضه الهی، عدم فرهنگ سازی است و تا زمانی که با فرهنگ معروف و منکر آشنایی پیدا نکنیم نمی توانیم این دو اصل را در جامعه عملیاتی کنیم.

امام جمعه شهر اقبالیه عنوان کرد:  امر به معروف و نهی از منکر، انسان را از فساد و منکر و گناهان و آسیب های اجتماعی و فردی مبرا می دارد و  درصورتی که  این دوفریضه را عملیاتی نکنیم هم فرد و هم جامعه به خطر خواهد افتاد..

وی ادامه داد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ضرورت اجتماعی و راهکاری  کارآمد در جهت حفظ نظم و مقابله با آسیب های مختلف جامعه بسیار والا و مهم است.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی ازمنکر است و باید از این فرصت مغتنم جهت  نهادینه کردن این فریضه الهی در جامعه تلاش و همت مضاعف کنیم.

حجت الاسلام فاطمیان بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) در راه اصلاح مفسدین و امربه معروف و نهی از منکر، احیای قانون جدش رسول خدا و زنده کردن راه و رسم پدرش علی (ع) به پاخاست تا ریشه نابسامانی ها را که خاندان بنی امیه بود قطع و نابود سازد.

وی اظهار کرد: بعد از گذشت چهارده قرن از این قیام عظیم، هر ساله بر میزان شور و حرارت مسلمانان و حتی تمام آزادی خواهان جهان نسبت به این واقعه، به جهت زنده نگه داشتن محرم افزوده می شود؛ و  امروز وظیفه ماست که پیام قیام امام حسین (ع) را به گوش جوانان مسلمان  رسانده و اجازه ندهیم دشمنان اسلام، جوانان مسلمان را از فرهنگ عاشورا و درک صحیح آن دور سازند.

 انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha