دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اینکه مردم اعتراض می‌کنند یک معروف و حقشان است، گفت: اگر طلاب و خادمین منبر امام حسین(ع) با مردم همراه نباشند، آن‌ها نیز نسبت به کل نظام بدبین می‌شوند و این همراهی به‌نوعی ایجاد امیدواری و تسکین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع وعاظ ولایی خوزستان، اظهارداشت: تشکیل این جلسه در آستانه ماه محرم و بحران‌های ماه گذشته کار بجا و شایسته‌ای از سوی نماینده ولی‌فقیه در خوزستان است.

وی در خصوص وظیفه وعاظ در ماه محرم به‌ویژه دهه اول باتوجه به قضایای استان خوزستان، بیان کرد: به‌نوعی وجدان عمومی انتظار دارد وعاظ مسائل موجود خوزستان را مطرح کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا وظیفه داریم مسائلی که اتفاق افتاده را مطرح کنیم؟ ادامه داد: شکی نیست که وظیفه داریم و اگر بی‌تفاوت نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی در سطح محلی، شهرستانی، استانی و تا بین‌المللی باشیم در ورطه هولناک سکولاریسم می‌افتیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در تبیین دلایل مطرح کردن مسائل اخیر خوزستان در مراسم‌های عزاداری، عنوان کرد: نخست اینکه جنبه عمومی دارد و از مصادیق امربه‌معروف و بعضاً نیز نهی از منکر است. اگر در رساندن آب سهل‌انگاری بوده به‌عنوان منکر به آن باید پرداخته‌ شود.

وی با بیان این‌که اینکه مردم اعتراض می‌کنند یک معروف و حقشان است، گفت: اگر طلاب و خادمین منبر امام حسین(ع) با مردم همراه نباشند، آن‌ها نیز نسبت به کل نظام بدبین می‌شوند و این همراهی به‌نوعی ایجاد امیدواری و تسکین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمن در آن‌سوی آب مشغول همراهی با اعتراض‌ها است و اگر ماه همراهی نکنیم موج‌سواری خواهد کرد، اظهارداشت: باید کاری کرد که عَلَم مطالبه به دست نیروهای انقلابی و در رأس آن طلاب قرار گیرد و الا دیگران تاخت‌وتاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با اشاره به این‌که یکی از اهداف امام حسین(ع) بعد از اصلاح امت پیامبراکرم(ص)، مبارزه با مفسدان بوده است، بیان کرد: مطرح کردن مسائل سیاسی و اجتماعی مخصوصاً در شرایط ملتهب، بی‌گدار نمی‌شود به آب زد. چه بسا از روی اخلاص و حُسن نیت به جای امربه‌معروف و نهی از منکر، دچار منکر شد.

وی با اشاره به این‌که شارع مقدس اسلام برای امربه‌معروف و نهی از منکر شرایط و مراتبی را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: عاملین و ناهیان باید در این چارچوب حرکت کنند. باید مطالبی که بالای منبر مطرح می کنیم علم پیدا کنیم که معروف یا منکر هستند. از روی شایعات یا تبلیغات فضای مجازی نباید صحبت کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به نظام و انقلاب، مفسده داشته باشد، شرعاً حرام است؛ چراکه حفظ نظام از اوجب واجبات بوده و باید بین نظام و مسئولین اجرایی تفکیک قائل شد و مشکلات را پای نظام نگذاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با اشاره به این‌که در انتقاد واقع‌بین و واقع‌گرا باید بود و هم کاستی‌ها و هم خوبی‌ها را در نظر گرفت، گفت: در ادبیات و بیان‌ها، رفیع، انسانی و اسلامی باشیم و به کسی توهین نشود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha