دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روابط ایران و انگلیس

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

انگلیس به ایران پیام صلح آمیز داد

یک منبع مطلع گفت: «اخیرا انگلیس با واسطه تراشی پیغامی را به ایران منتقل نموده و طی آن تاکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی علیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف سازی علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است. روز گذشته رسانه های بین المللی از عدم اجماع اعضای شورای امنیت در حمایت از ادعاهای انگلیس در خصوص دست داشتن ایران در حمله به نفت کش رژیم صهیونیستی در دریای عمان خبر دادند. ناکامی لندن در ائتلاف سازی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل در حالی است که این کشور حدود یک هفته است با بهره گیری گسترده  از ابزارهای سیاسی، رسانه ای و دیپلماسی پنهان، تلاش کم سابقه ای را برای وارد کردن فشار به ایران و متهم سازی کشورمان به ایجاد ناامنی در ابراه های بین المللی آغاز کرده است. این اقدامات که از روز پنج شنبه ۷ مردادماه و پس از وقوع انفجار در نفتکش اسراییلی "ام‌تی مرسر استریت" در نزدیکی سواحل عمان آغاز شد، روز سه شنبه ۱۲ مردادماه با طرح سناریوی جدید ''ربوده شدن یک کشتی نفتکش در سواحل فجیره امارات توسط نیروهای ایرانی'' ادامه پیدا کرد. روز بعد و پس از یک شبانه روز جنجال رسانه ای پردامنه از سوی رسانه های غربی، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس بدون هیچگونه توضیحی اعلام کرد که موضوع ربایش کشتی اسفالت پرنسس منتفی شده است! دولت انگلیس و آمریکا در طول حدود ۱۰ روز گذشته از تهدید به اجماع سازی برای عملیات علیه ایران نیز فروگذار نکردند لیکن پس از واکنش سرد مجامع بین المللی به این ادعاها، کاخ سفید اعلام کرد، مسئولیت اقدام متقابل به انگلیس واگذار شده است. این اقدامات امریکا و انگلیس در حالی است که هیچگاه در قبال شرارتها و عملیات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی بویژه حمله به ۱۲ نفتکش ایرانی در آبراه های بین المللی واکنش نشان نداده و با سکوتشان دست این رژیم شرور را برای اقداماتی از این دست باز گذاشته اند. یک منبع مطلع گفت: «اخیرا انگلیس با واسطه تراشی پیغامی را به ایران منتقل نموده و طی ان تاکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی برعلیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف سازی علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است.» این موضع لندن نشان می دهد که دولت این کشور به خوبی می داند که جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدام خصمانه از سوی هر کشوری به صورت متناسب پاسخ خواهد داد و تحت هیچ شرایطی از منافع خود چشم پوشی نمی کند. ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز که پاسخی به توقیف کشتی«گریس ۱ » در جبل الطارق بود ،لندن را متوجه این واقعیت کرد که عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران هزینه های جدی به همراه خواهد داشت. ایران بارها اعلام کرده که به سیاست وجود امنیت خطوط حمل و نقل تجاری برای همه کشورها  پایبند بوده و از ان حمایت می کند لیکن در اجرای این راهبرد  استاندارد دوگانه  را نمی پذیرید.

منبع:ایسنا

کرونا رکوردشکنی کرد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را به‌شرح زیر اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۱۰۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۲۹ نفر رسید. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون سه‌میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۶ هزار و ۴۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است. در زمان حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. تاکنون ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷۲ هزار و ۳۷۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۵۸ دوز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

منبع:تسنیم

«دلتا» معادلات را بهم ریخت

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: دلتا یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او علام می‌کنیم حتما باید آزمایش دهد.آقای دکتر مسعود مردانی در پاسخ به چرایی بی توجهی مسؤولان نسبت به شمار بالای قربانیانِ کرونا گفت: دنیا با معضلی جدید رو به رو است و منابع سازمان جهانی بهداشت از یک همه گیری جهانی جدید صحبت کرده است. این متخصص عفونی افزود: هم اینک همه گیری جهانی کرونا رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده و همه گیری جهانی «دلتا» ایجاد شده کشوری در دنیا نیست که از آسیبِ آن در امان باشد. بسیاری واکسن‌ها نیز از «دلتا» مصونیت ندارند و بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند نیز مصون نیستند. وی با بیان اینکه «دلتا» معادلات را به طور کامل در دنیا به هم ریخته است، تصریح کرد: این تعداد از بیمار و موارد جدید کرونا در هیچ یک از موج‌های ۵ گانه شاهد نبودیم. این واقعه استثنایی است و مخصوصِ ما نیست. ایتالیا دو ماه پیش اعلام کرد درها را به روی توریست باز کرده است ولی یکباره متوجه شدند موارد ابتلا به ۱۹ رسیده و امروز مجددا محدودیت‌ها را از سرگرفته است. چین که سرزمینی امن بود، امروز درگیر «دلتا» شده است. آقای دکتر مردانی ادامه داد: تنها مسأله‌ای که اتفاق افتاده است، این است که میزان مرگ و میر به شدتِ ابتدای کرونا نیست، زیرا واکسن زده‌ها ممکن است فرمِ خفیف‌تر بیماری را بگیرند ولی این مسأله نیز صد در صد نیست. وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت به شدت نسبت به این مسأله در حال تحقیق است و حتی از «دلتا» به عنوان یک همه گیری جهانی جدید نام برده است. این به واقع یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او اعلام می‌کنیم حتما باید آزمایش دهد. این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: یکی از راهکارها، ادامه واکسیناسیون است. بسیاری مردم اعلام می‌کنند با تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا می‌شوند و حتی کارکنان پزشکی که واکسن‌های مختلفی زده اند، به بیماری مبتلا شده اند ولی این افراد به صورت سبک مبتلا شده اند و کارشان به مرگ نکشید. آقای دکتر مردانی افزود: در این مرحله، رعایت شیوه نامه‌ها از مرحله نخست بسیار مهم‌تر است. چون این ویروس بدین گونه است که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود، دیگران به طور قطع می‌گیرند. شدیدا توصیه می‌کنم مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

منبع:شبکه خبر

مخبر معاون اول رئیس‌جمهور شد

«محمد مخبر» که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را به‌عهده داشته، دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل و مدیریت است. وی متولد دزفول و دارای سوابق و فعالیت‌های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است. مسئول بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات دزفول، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را به‌عهده داشته ‌است. از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می‌توان به تأسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، مؤسسه دانش‌بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.

منبع:تسنیم

بمباران افغانستان به دستور بایدن از سرگرفته شد

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی پیشروهای طالبان و سقوط شهرهای کلیدی افغانستان به نیروی هوایی این کشور دستور داد تا مواضع طالبان را هدف حملات هوایی قرار دهند. «تایمز» به نقل از منابع امنیتی نوشت که بمب‌افکن‌های استراتژیک B-۵۲ و هواپیماهای پشتیبانی نزدیک هوایی AC-۱۳۰ برای جلوگیری از پیشروی‌های طالبان و هدف قرار دادن مواضع این گروه بار دیگر به آسمان افغانستان بازگشته‌اند. گزارش می‌افزاید که بمب‌افکن‌های B-۵۲ نیز از پایگاه العدید قطر اعزام شده‌اند. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این با محکوم کردن حملات هوایی آمریکا تاکید کرده بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و نسبت به عواقب اینگونه حملات هشدار داده بود. وی اظهارداشت که طالبان موضع اصولی و مسالمت‌آمیز دارد اما خارجی‌ها و دولت افغانستان «گام‌های ضد صلح بر می‌دارند و هیچ آمادگی برای مصالحه ندارند».از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندهان نظامی طالبان گزارش کرده بود که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان صورت گرفته است.

منبع:تسنیم

زاکانی بر کرسی ریاست شهرداری تهران تکیه زد

علیرضا زاکانی با کسب ۱۸ رأی از ۲۱ رأی مأخوذه به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.پس از ارائه برنامه علیرضا زاکانی گزینه تصدی شهرداری تهران و همچنین پاسخ  به سؤالات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران رأی‌گیری در دستور کار اعضا قرار گرفت، از ۲۱ رأی مأخوذه علیرضا زاکانی با کسب ۱۸ رأی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

منبع:تسنیم

آمریکا در یمن مستقر شد

شماری از نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در استان «لحج» واقع در جنوب یمن مستقر شده‌اند. استقرار نیروهای نظامی آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که مقاومت یمن پیشروی‌های گسترده‌ای را در البیضاء محقق ساخته است. بر اساس این گزارش،، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هفته‌های گذشته عملیات وسیعی را علیه مواضع تروریست‌های القاعده در استان البیضاء انجام داده‌اند و بسیاری از تروریست‌ها فرار کرده و خود را به استان لحج رسانده‌اند. از همین روی، استقرار نیروهای آمریکایی در این استان برای حمایت از تروریست‌ها صورت می‌گیرد. پیشتر، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در جریان دیدار با «بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی، پیروزی‌های مقاومت در عملیات «النصر المبین» را تبریک گفت. وی در جریان دیدار با نخست وزیر دولت نجات ملی یمن از حمایت‌های وی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قدردانی و بر لزوم تداوم این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تأکید کرد. وزیر دفاع یمن در ادامه سخنان خود در دیدار با نخست وزیر دولت نجات ملی تصریح کرد: نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی در صورت ادامه تجاوز و محاصره توسط ائتلاف سعودی، همچنان غافلگیری‌های متعددی برای متجاوزان خواهند داشت. این اظهارات در حالی است که عربستان سعودی همزمان با پیشروی‌های مقاومت در جبهه‌های مختلف به ویژه در البیضاء، حملات خود به مناطق مسکونی را بیش از پیش تشدید کرده است.

منبع:مهر

خودرو باز هم ترمز برید

رصد بازار خودرو بیانگر آن است که طی هفته‌های اخیر ترمز قیمت‌ها در بازار بریده شده و نرخ‌ها مداوم دستخوش تغییر می‌شوند. هفته گذشته گزارش میدانی حکایت از آن داشت که طی کمتر از یک ماه قیمت خودروها به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و حالا پس از یک هفته، رصد جدید بازار نشان می‌دهد که نرخ‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کنند. این افزایش قیمت به ویژه در خودروی پراید بیشتر به چشم می‌آید. البته این افزایش قیمت در فضای مجازی نیز خودنمایی می‌کند؛ به گونه‌ای که نه تنها نرخ‌های آنلاین خودروهای صفر اعداد نجومی را نشان می‌دهد بلکه نرخ خودروهای کارکرده نیز به شدت افزایش یافته است. به نظر می‌رسد سوداگران با استفاده از شرایط پیش‌آمده نرخ‌های سلیقه‌ای در بازار واقعی و مجازی اعمال می‌کنند و در این بین مصرف کننده واقعی دست خالی می‌ماند. یک فعال بازار خودرو به مهر می‌گوید: اگرچه معمولاً فصل تابستان فصل خرید خودرو است اما امسال قضیه کمی متفاوت بوده و تب و تاب زیادی در بازار نیست. البته خرید و فروش انجام می‌شود اما نسبت به دوره‌های قبل کمتر شده است. وی افزود: قیمت‌ها در بازار هر روز عوض می‌شود و خریداران تمایلی به خرید ندارند. نرخ امروز با فردا فرق می‌کند که به نظر نوسانات نرخ دلار و اخبار و جریانات روانی مهم‌ترین نقش را در این تغییر قیمت‌ها داشته‌اند. آشفته بازار خودرو در حالی هر روز نوسان قیمتی دارد که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۳۲۲ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو در کشور از سوی خودروسازان داخلی تولید شده است. افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو طی سال‌های اخیر در شرایطی رقم خورد که بر اساس آمار میزان تولید خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۶ معادل ۴۳ درصد کاهش یافته است. کارشناسان قیمت گذاری دستوری بدون توجه به افزایش نهاده‌های تولید را از علل مهم کاهش تولید خودرو عنوان می‌کنند. این قیمت گذاری دستوری نه فقط منجر به کاهش تولید شده بلکه زیان انباشته خودروسازان را افزایش داده و با سرازیر کردن سود اصلی تولید به جیب دلالان، موجب شده خودرو با تفاوت قیمت بالا نسبت به قیمت کارخانه، به دست خریداران واقعی برسد.

منبع:مهر

کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در «ذی‌قار» هدف قرار گرفت

یک کاروان لجستیک دیگر ارتش ایالات متحده آمریکا در استان ذی قار عراق هدف قرار گرفت. بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت هدف قرار دادن این کاروان لجستیک نظامیان ایالات متحده آمریکا در شهر ناصریه واقع در استان ذی قار را برعهده نگرفته است. این در حالی است که چندی پیش نیز چند بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان لجستیک متعلق به نظامیان آمریکایی در استان‌های دیوانیه و الانبار منفجر شده بود. گفتنی است، طی ماه‌های اخیر، کاروان‌های لجستیک ایالات متحده آمریکا بارها در نقاط مختلف عراق هدف قرار گرفته‌اند. با این حال، آمریکایی‌ها همچنان از پایبندی به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج هرچه سریع‌تر از خاک این کشور طفره می‌روند.

منبع:مهر

رئیس جمهور واکسن ایرانی زد

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه با حضور در یک مرکز درمانی، نخستین دُز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد. رییس جمهوری پس از دریافت واکسن برکت با تشکر از تلاش مجاهدانه کادر درمان برای صیانت از جان مردم، گفت: از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن در کشور می‌خواهم که نهایت تلاش‌شان را برای تسریع در تولید واکسن به کار بگیرند. رییسی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به مسوولان مربوطه تاکید کرده‌ام و اینجا نیز تکرار می‌کنم که همه توان خود را برای واکسیناسیون عمومی قبل از رسیدن فصل سرما به کار بگیرند. وی ادامه داد: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از اولویت‌های دولت است تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را در برابر این ویروس و جهش‌های احتمالی که دارد، بالا ببریم. رییس جمهوری اظهار کرد: هر میزان که امکان استفاده از واکسن داخلی فراهم بود، استفاده می‌کنیم و به هر مقدار که کمبود وجود داشت نیز باید از خارج واکسن‌های معتبر وارد شود. رییسی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌های دریافتی درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، نگران کننده است، تصریح کرد: مردم حتما توصیه‌های بهداشتی ارائه شده را به طور دقیق رعایت کنند و مسوولان مربوطه نیز تلاش کنند تا الزامات و زمینه اجرای کامل این دستورالعمل‌ها فراهم شود. واکسن کرونای برکت محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان کشورمان است که از مدتی پیش مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرده و جمهوری اسلامی ایران با ساخت این واکسن به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شده است.

منبع:ایرنا

رئیس جمهور برای خبرنگاران گذشت نوشت

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: عزاداری‌های ماه محرم با فرهنگ دینی و ملی مردم عجین شده و علاقه عمیق مردم کشورمان به امام حسین (ع) و یاران شهیدش از جلوه‌های بسیار زیبای ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است. رئیسی با بیان اینکه انس زنان و مردان ایرانی با عزاداری‌های ایام محرم روحیه خودباوری و ایثار را در کشور تقویت کرده و به پیشرفت حل و فصل مسائل کشور کمک می‌کند، افزود: اگرچه ذکر مناقب اهل بیت (ع) در ایام محرم برکات زیادی دارد، اما با توجه به شرایط سخت کرونایی کشور، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از ضرورت‌هایی است که عاشقان اهل بیت (ع) و مسئولان هیئت‌های عزاداری باید به آن توجه ویژه داشته باشند. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حفظ جانِ مردم، اولویت اول است، اظهار کرد: متولیان ورزشگاه‌ها و اماکن غیرمسقف، با هیئت‌های عزاداری نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا بتوانیم هم به عزاداری‌های محرم بپردازیم و هم اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم تا کشور از این شرایط سخت به سلامت عبور کند. وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم در فصل جابجایی دولت در اثر ایجاد وقفه در کارها و یا به تاخیر افتادن تصمیمات ضروری هیچ حقی از مردم و حکومت ضایع نشود، تصریح کرد: ضرورت دارد نهایت دقت به عمل آید تا در مقطع جابجایی دولت هیچ اقدامی به ویژه نظارت بر بازار و تامین نیازمندی‌های مردم با سستی مواجه نشود. وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی دولت و مردم هستند که دغدغه‌های مردم را به مسئولین و دیدگاه مسئولان را به مردم منتقل می‌کنند و صمیمانه از تلاش همه اصحاب رسانه که صادقانه اخبار را به مردم می‌رسانند، تشکر می‌کنم. رئیس جمهور ادامه داد: حمایت‌های حقوقی و قضایی از اصحاب رسانه یکی از ضروریاتی است که نباید در لفظ و سخن باقی بماند؛ لذا از وزیر دادگستری و دیگر مسئولین مربوطه می‌خواهم اگر شکایتی از جانب شخصیت حقوقی دولت علیه خبرنگاری مطرح است، چنانچه شکایت شخصی و احتمال تضییع حقوق بیت‌المال در آن مطرح نباشد، همه این شکایات بخشیده شود. رئیسی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به موضوع بودجه‌ریزی عملیاتی اشاره کرد و گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی یکی از آرزوهای سالیان دور کشور است. قاعده صحیح بودجه‌ریزی نیز این است که بودجه نه بر اساس چانه‌زنی و بر اساس افزایش‌های از قبل تعیین شده بلکه مطابق با فعالیت‌های عملیاتی و میزان تحقق اهداف و پروژه‌ها تخصیص یابد. وی تاکید کرد: نکته مهم در بودجه‌ریزی عملیاتی قابلیت رصد و نظارت هزینه‌کرد بودجه است و امیدواریم با اقداماتی که در دولت گذشته در این زمینه آغاز شده بتوانیم این هدف را محقق کنیم که بسیار در شفاف شدن بودجه، صرفه‌جویی و کاهش هزینه تمام شده پروژه‌ها موثر خواهد بود. رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از زحمات اعضای دولت به ویژه آقایان جهانگیری و واعظی، برای آقایان مخبر و اسماعیلی در مسئولیت‌های جدیدشان در دولت آرزوی موفقیت کرد.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha