شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد هادی نظیری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: دنبال آن هستیم تا با برطرف سازی برخی محدودیت‌های سال گذشته، هیئت‌ها امسال با وسعت بیشتری برنامه‌های خود را اجرا کنند.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به نحوه برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر، اظهار داشت: ستاد ملی کرونا سال گذشته دستورالعملی را در رابطه با نحوه برگزاری مراسمات صادر کرد که مطابق با همان دستورالعمل نیز هیات حسینی برنامه‌های خود را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل سال گذشته چندان کارشناسی شده نبود، گفت: از آنجایی که در نحوه اجرای مراسماتی که سال گذشته، مطالعات لازم از طرف کارشناسان امر هیئت در آن لحاظ نشده بود، بنابراین با مشکلاتی مواجه بودیم و به همین جهت برای رفع این مشکلات کارگروه‌های تخصصی مراسمات جلسات متعددی را در تهران برگزار کردند و در آن دستورالعمل اصلاح شده‌ای برای برگزاری مراسم‌های مذهبی تدوین شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در جلسه ستاد ملی کرونا، اصلاحیه و دستورالعمل جدید، علیرغم ارائه در کمیته تخصصی، در سطح علنی مطرح نشد و لذا امسال نیز مراسم مطابق سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های سال گذشته از چند جهت دارای آسیب است، خاطر نشان کرد: به کمک همکاران در سازمان تبلیغات تهران در تلاش هستیم که بتوانیم هر چه سریعتر دستگاه‌های متولی را مجاب کنیم تا دستورالعمل اصلاحی اجرایی شود.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه برگزاری مراسم همراه با شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز بلامانع است، یادآور شد: مساجدی که نماز جماعت در آنها برگزار می‌شود نیز همانند سال گذشته می‌توانند بعد از نماز، منبر مختصر و روضه‌ای هم داشته باشند، به شرط آنکه کل مدت برنامه از یک ساعت تجاوز نکند.

وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه صلواتی نیز در ستاد استانی کرونا مورد بررسی قرار گرفت، مطرح کرد: در جلسه تاکید شد که ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر از پخش چایی، شربت و نذورات به دلیل شرایط موجود اجتناب کنند، اما جهت حفظ شعائر و بحث اطلاع رسانی برپایی آن مانعی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه نگاه به محرم و صرفا نباید صرفا برگزاری مراسم عزا باشد، گفت: دنبال آن هستیم تا با برطرف سازی برخی محدودیت‌های سال گذشته، هیئت‌ها امسال با وسعت بیشتری برنامه‌های خود را اجرا کنند چرا که بنا به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند "این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است"، معتقدیم برگزاری مراسم محرم و صفر دارای جنبه حیاتی و محوری در جامعه است.

تلاش بر اعزام حداکثری مبلغان در ماه محرم و صفر

وی به بحث اعزام مبلغان در ایام محرم نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعزام‌ها همانند سال‌های گذشته برقرار است و البته تلاش بر این است که اعزام‌های امسال به صورت حداکثری اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: البته موانعی در این راه نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موضوع پذیرایی عالمان در منازل افراد اشاره کرده که هم به جهت کرونا با محدودیت مواجه هستیم و هم به جهت تغییر بافت منازل اهالی، که مقداری اعزام‌ها را دچار اختلال کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای رفع این مشکل به صورت ویژه اقدام شود، مطرح کرد: لازم است تا در ایام تبلیغی خاص، مکان‌های موقتی برای اسکان مبلغین تهیه شود و یا حتی در کنار مساجد سوئیت‌هایی برای این کار در نظر گرفته شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha