جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست تا در برابر فرهنگ‌های غلط مثل تیراندازی در عروسی‌ها و سگ گردانی در خیابان ها سکوت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در نشستی با هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با تبریک این روز و قدردانی از تلاش های خبرنگاران در بیان مشکلات و اطلاع رسانی از خدمات نظام، گفت: کار ارزشمند و اثرگذاری در جامعه دارید و پل ارتباطی میان مردم با مسئولان هستید.

وی ادامه داد: مسئولان در فضایی که نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند و چه کاری انجام دهند با اخبار خوب خبرنگاران و گزارش ها و تحلیل‌های آنها در مسیر قرار می‌گیرند.

حسینی در ادامه افزود:  هر چه اطلاعات و آگاهی انسان‌ها بیشتر باشد، تصمیم‌گیری برای آنها راحت تر و خردمندانه‌تر است که خبرنگاران و رسانه‌ها در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اخبار اثرگذار موجب می شود تا آگاهی در جامعه جاری شده و مردم از منابع درست و صحیح اطلاعات را دریافت کنند. اگر اخبار صحیح و موثق باشد خواننده و شنونده آگاهی پیدا کرده و تصمیم درستی خواهد گرفت، اما اگر اخبار غیر صحیح و غلط باشد جامعه نیز تصمیم نادرست و غلط و خطرناک خواهد گرفت.

 استاد حوزه در ادامه گفت: در خبرها باید همواره مشکلات مردم بیان شود و از سوی دیگر نباید از خدمات غافل شویم، بلکه در کنار مشکلات باید خدمات نظام جمهوری اسلامی همراه با مشکلات و درخواست‌های مردم انعکاس پیدا کند.

حسینی اظهار کرد: در کنار مشکلات باید ظرفیت‌های هم مورد توجه قرار گیرد و مهمتر از همه اینکه امیدبخشی به جامعه تزریق شود.

وی در ادامه با گلایه از برخی اخبار که جز ناامیدی چیزی به جامعه تزریق نمی‌کند، گفت: در برخی اخبار چنان سیاه‌نمایی می‌شود که گویی چیزی باقی نمانده و اذهان و قلوب را مشوش می‌کند اخباری که هدف‌دار بوده و وانمود می‌کند نظام اسلامی کاری نکرده؛ این کار خالی کردن زیر پای ملت و خیانت به مردم است.

حسینی یادآور شد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مشخصه های اخبار خوب بوده و اگر خبر منجر به بصیرت و آگاهی شود بهترین خدمت به ملت خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید ادبیات نوشتاری خبرنگاران روز به روز ادیبانه‌تر و مردم پسند باشد، یادآور شد: ادبیات خبرنگار به گونه‌ای باشد که اخلاق و معنویت از آن تراوش کند.

حسینی در همین زمینه عنوان کرد: ادبیات نوشتاری خبرنگار مهم است که باید وزین و متین و با اخلاق و بعد معنوی داشته باشد تا به جامعه کمک شود. خبرنگار باید بداند که چگونه و چه موقع خبر انتشار دهد که اثرگذاری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید ملاحظه ارزش‌های معنوی، اخلاقی و سیاسی در اخبار شود و خبرنگار اهداف عالیه برای خود ترسیم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط نباید به دنبال نقد دولت و حاکمیت باشیم، بلکه لازم است برخی فرهنگ‌های نادرست در بین مردم را نیز تذکر داده و اصلاح کنیم، یادآور شد: در بحث کرونا تجمعات غلط در عروسی‌ها و عزاداری‌ها یکی از از مشکلاتی است که وجود دارد و باید خبرنگاران برای تصحیح چنین رفتاری بکوشند.

حسینی گفت: تیراندازی ها ددرمالس عروسی و عزا باید توسط رسانه‌های استان تقبیح شود. پوشش‌های نامناسب و وارداتی که جای لباس بومی و ملی ما را گرفته، گوشزد شود. همچنین سگ گردانی در خیابان ها از سوی رسانه‌ها مورد سرزنش قرار گیرد.

وی به برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید با تحلیل‌ها و اخبار خوب و درست به مقابله با طلاق و اعتیاد بروند.

حسینی با بیان اینکه هر خبری نباید منتشر شود، افزود: خبری منعکس شود که به نفع جامعه و مردم باشد.

وی در ادامه به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و با بیان اینکه همه مشکلاتی که بیان شد به حق است، یادآور شد: ما نیز به نوبه خود از مسئولان استانی درخواست رفع مشکلات خبرنگاران را داریم و باید تا جایی که می‌توانند برای پیگیری و رفع آن‌ها توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha