جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: تلاشگران صنعت برق به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خاموشی‌ها در این استان مدیریت‌ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، اظهار کرد: همگی ما باید تلاش کنیم تا خدمتگزاران مناسب و شایسته‌ای برای مردم باشیم و این مهم در سایه تلاش بی‌وقفه و مستمر تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مجالس و محافلی که برای سوگواری ماه محرم و به‌ویژه در دهه نخست آن صورت می‌گیرد، یک نوع تسکین برای مردم است، افزود: تلاشگران صنعت برق به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خاموشی‌ها مدیریت‌ شود تا مردم بتوانند در برنامه‌های عزاداری شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: مردم هم باید تا آنجا که امکان دارد، در مدیریت استفاده از انرژی برق اهتمام ورزند و در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

رمز ارزهای غیرمجاز مصرف برق سمنان را ۵ درصد افزایش داد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز در این دیدار ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع)، انتصاب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان را به محضر وی تبریک گفت.

سیدمحمد موسوی‌زاده به مسأله خشکسالی و کاهش بارندگی و همچنین افزایش دمای هوا اشاره کرد و افزود: این عوامل در بخش‌های تولید و مصرف برق اثر مستقیم داشته و محدودیت‌هایی را هم در تولید نیروگاه‌ها و هم در سمت تقاضا به وجود آورده است.

وی با اظهار این‌که پدیده جدیدی به‌عنوان استخراج رمزارز که عمدتاً به‌صورت غیرمجاز است، از دیگر عوامل به وجود آمده در بخش خاموشی‌های امسال است، ادامه داد: استفاده از این دستگاه‌های رمزارز فاقد مجوز، پنج درصد در مصرف برق استان تأثیر داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان تصریح کرد: مجموعه این مؤلفه‌ها با هم، باعث افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی مصرف برق در این استان به نسبت سال گذشته شده که این میزان رشد، بی‌سابقه است.

موسوی‌زاده با بیان این‌که تا پایان این هفته با افزایش متوسط سه درجه‌ای دمای هوا مواجه هستیم که موجب رشد مصرف برق می‌شود، خاطرنشان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، بین ۱۲ تا ۱۵ مگاوات مصرف برق در استان سمنان افزایش می‌یابد.

وی گفت: ناترازی تولید و مصرف باعث شد تا مرکز کنترل شبکه برای حفظ و پایداری شبکه، مدیریت اضطراری بار را به استان‌ها اعلام کند و ما هم مکلف به اعمال آن هستیم و در صورت عدم اجرای آن، فروپاشی شبکه را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به موضوع کاهش بارندگی و عدم امکان استفاده کامل از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی اشاره و تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر که مساجد، حسینیه‌ها و تکایا مراسم عزاداری برگزار می‌کنند، انتظار داریم متولیان و دست‌اندرکاران این اماکن مذهبی بیش از پیش با صنعت برق همکاری کنند.

موسوی‌زاده بیان کرد: همچنین متولیان و دست‌اندرکاران اماکن مذهبی در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق نکات لازم را رعایت کرده و در صورت حضور دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر و استفاده از پرچم‌ها و نمادهای این ایام، به وجود شبکه‌های توزیع برق توجه کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha