یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از معاونت امور طلاب

حوزه/ مرکز امور طلاب و نخبگان حوزه پشتیبان، موتور محرک، پیشران مهم و منبع حمایتی برای نخبگان و همه بخش ها و معاونت ها همچون آموزش و تهذیب و برنامه های حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در بازدید از مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، در نشستی با مدیران بخش های مختلف این مرکز، ضمن تسلیت ایام  عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، این مرکز را پشتیبان، موتورمحرک، پیشران مهم و منبع حمایتی برای نخبگان و همه بخش ها و معاونت ها همچون آموزش و تهذ یب و برنامه های حوزه عنوان کرد و گفت: به دلیل اهمیت و ویژگی های بیان شده، این مرکز صرفا، مرکز خدماتی نیست، باید همه برنامه ها و ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری و انسانی در بالاترین سطح و آمادگی باشند.

0T8A9813_resize.JPG

مدیر حوزه های علمیه، افزود: اهمیت این مرکز وقتی نمود بیشتری پیدا می کند که می بینیم تدوین طرح های تحولی بزرگ، تدوین سند چشم انداز حوزه های علمیه و... که با حرکت جهادی به سرانجام خوبی رسیده، با حمایت و پیشران بودن این مرکز همراه بوده است. برای همین، این حامی و پیشران بودن برای اجرای طرح های تحولی بزرگ نیازمند آمادگی و برنامه ریزی بهتر و قوی دارد. این اهمیت کار مرکز امور نخبگان است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان، نظم دادن به خروجی حوزه و هدفمند بودن آن را از جمله برنامه های استراتژیک حوزه های علمیه، برشمرد و عنوان داشت: این استراتژی مهم، وقتی به ثمر می نشیند که همه طرح ها و برنامه های این مرکز برای این امر مهم جهت گیری شده باشد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: الان ده ها طرح و برنامه مانند طرح مرکز تربیت معلم مبلغ در حوزه در حال اجرا است و طلابی در این مرکز گزینش و در حال تربیت شدن هستند. این کار زمانی به ثمر می نشیند که همه بخش های مرکز دانش آموختگان  در جهت این طرح ساماندهی و بکارگیری شود.

0T8A9813_resize.JPG

امام جمعه قم عنوان کرد: دومین استراتژی مهم، تلاش برای فقر زدایی از طلاب، محصلین، مدرسین و اساتید حوزه است.  این مورد نیازمند به اجرا و توجه به برنامه های چون طرح تکریم اساتید، شهریه و انواع ارتباط با خیرین و دستگاه های مختلف نظام است.

آیت الله اعرافی گفت: دیگر استراتژی مهم استفاده از همه ظرفیت ها و منابعی است که می توان برای پیشبرد و اهداف و برنامه های تحولی حوزه آن را بکار گرفت. در همه این موارد باید شئونات حوزه و طلاب هم حفظ شود که در این رابطه می توان به طرح های تحولی در بحث درمان، حمایت از مبلغین، مباحث حقوقی و... نام برد.

0T8A9813_resize.JPG

مدیر حوزه های علمیه افزود: در ادامه استراتژی نباید از شکوفایی بخش رشد این مرکز هم به سادگی گذشت و مرکز رشد حوزه می تواند کارهای بزرگ برای تحول درحوزه و اجرای برنامه های تحولی و سند چشم انداز انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha