جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عاشورا

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قزوین گفت: از یاران امام حسین (ع) درس وحدت و محبت را بگیریم؛ حضرت به همان میزان که با دشمنان سرسخت برخورد می کردند، رفتار ایشان با یاران و دوستان همراه با محبت و لطافت بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسن شجاعی مهر عصر امروز در جمع مردم عزادار سیدالشهدا (ع) که در محوطه مسجد جامع و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد گفت: قیام امام حسین (ع)، روحیه عدالت‌خواهی جامعه اسلامی را تقویت و سبب تحولی عظیم در زنده نگا ه داشتن اسلام واقعی شد.

وی خاطرنشان کرد: در تابلوی زیبای عاشورا، آقایی بزرگ چون سیدالشهداء و آقازاده‌هایی چون علی اکبر و قاسم را می‌بینیم که همچون سروی استوار برای احیای اسلام واقعی خون خویش را نثار کردند و ما در تابلوی زیبای انقلاب اسلامی، آقایی چون امام خمینی و امام خامنه‌ای را شاهدیم.

شجاعی مهر ادامه داد: امام حسین (ع) و یارانش به همه ما درس بصیرت، وحدت، شجاعت، شهادت طلبی، فقاهت، فهم عمیق از دین، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم ظالمان را داد.

وی اظهار کرد: پیام ها و درس های قیام عاشورا و نهضت حسینی باید به درستی توسط حوزویان و اهل فن به جامعه و نسل جوان منتقل شود. مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قزوین گفت: بصیرت، عامل ماندگاری یاران امام حسین  (ع) در کنار هم در آن حادثه عظیم و در تاریخ است وبی بصیرتی و کج فهمی از دین عامل شقاوت دشمنان است.

شجاعی مهر عنوان کرد: از یاران امام حسین (ع) درس وحدت و محبت را بگیریم؛ حضرت به همان میزان که با دشمنان سرسخت برخورد می کردند، رفتار ایشان با یاران و دوستان همراه با محبت و لطافت بود.

وی ادامه داد: اگر حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد، امروز اثری از دین و مکتب اهل بیت(ع)باقی نمی ماند، بنابراین باید بر اقامه عزا و یادمان حضرت امام حسین (ع) تلاش همگانی داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha