جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 972816
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
شهید عاشوری

چهل سومین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی، در جوار مزار این شهید در شهر چغادک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، پیش از ظهر امروز در مراسم چهل سومین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در جوار مزار این شهید در چغادک اظهار داشت: شهید عاشوری و دیگر شهدا الگوی خوبی برای مردم به ویژه برای روحانیون در زمینه های مختلف هستند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه شهید عاشوری را می توان الگوی مناسبی به جهت سیاسی، انقلاب، فرهنگی و مذهبی دانست گفت: این شهید فکر روشنی داشته است و همواره سعی می کرده جامعه را در مسیر صحیح هدایت و همراهی کند.

امام جمعه چغادک استان بوشهر افزود: شهید عاشوری حتی در سخنرانی های خود به مسائل بهداشت هم اهمیت می داد و بر توجه به امر بهداشت و درمان تاکید می کرد، این درحالی است که معمولا بیشتر توجه روحانیت در سخنرانی ها معطوف بیان نکات دینی و مذهبی است، اما این شخصیت روشنفکر با دید باز به دیگر مسائل جامعه توجه ویژه ای داشت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری اهل بیت(ع) ابراز داشت: مبادا مراسمات امام حسین(ع) را به گونه ای برگزار کنیم که در چشم دیگران طور دیگری دیده شود و فرصتی را برای سوء استفاده برخی فرصت طلبان مهیا کند.

برپایه این گزارش، این مراسم به صورت زنده از سیمای مرکز بوشهر و همچنین از شبکه های مجازی پخش شد.

گفتنی است، شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری، فرزند شیخ عباس به سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

 شهید عاشوری در روز سیزدهم آبان، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده ی خویش  به شهادت رسید.

از شهید ابوتراب عاشوری چهار فرزند پسر به نام های روح الله، محمد صادق(معروف به حبیب)، محمد باقر، رضا  و پنج فرزند دختر به نام های زهرا، معصومه، صدیقه، فاطمه و رقیه به یادگار مانده است.

حجت الاسلام محمد صادق(حبیب) عاشوری فرزند شهید عاشوری با اشاره به ویژگی های برجسته ی پدرش می گوید: «اخلاص و صداقت از جمله ویژگی ایشان بود؛ ایشان هر کاری را که انجام می داد فقط برای رضای خدا بود و اگر احساس می کرد ذره ای تظاهر در کاری است یا منجر به خودنمایی می شود انجام نمی داد. یکی دیگر از ویژگی های ایشان هم این بود که از همان سال های اولیه تا موقع شهادت لحظه ای از تبلیغ، ارشاد، ذکر و اظهار عشق به اهل بیت(علیه السلام) باز نایستاد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha