جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 972880
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
بانوان طلبه جهادی

حوزه/ مدیر مدرسه حضرت معصومه(س) سی‌سخت برنامه‌های طلاب جهادی در زلزله سال گذشته و شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سرافراز، جانشین بسیج طلاب و روحانیون کشور و حجت‌الاسلام علیزاده، مسئول سازمان بسیج طلاب کهگیلویه و بویراحمد، با سفر به شهر سی‌سخت و بازدید از مدرسه علمیه حضرت معصومه (س)، در جریان اقدامات حوزه خواهران در جریان زلزله و مقابله با بیماری کرونا قرار گرفتند.

در این جلسه خانم خوب اندیش، مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها سی سخت، گزارشی از فعالیت های جهادی و فرهنگی این مدرسه ارائه داد.

 وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا طلاب گروه جهادی حضرت معصومه (س)سی‌سخت مانند سایر گروه‌ها وارد صحنه خدمت‌رسانی به مردم شدند که برپایی دو کارگاه تولید ماسک در پاتاوه و یاسوج و توزیع میان مردم ‌گواه این مطلب است.

خوب اندیش با اشاره به پخش مواد ضدعفونی و بهداشتی میان مردم، گفت: پخش اقلام غذایی با همکاری مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان، میان مردم و طلاب نیازمند از دیگر اقدامات حوزه علمیه خواهران است، ضمن اینکه به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برنامه‌ها و نشست‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته بعد از زلزله سال گذشته سی‌سخت، گفت: به منظور استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ۸ گروه جهادی از بانوان طلبه و بسیجی استان های قم، تهران، فارس، اصفهان، خوزستان و ... تشکیل و با همکاری طلاب خواهر مدرسه حوزه علمیه حضرت معصومه (س) هم به مردم زلزله‌زده سرکشی می‌شد و هم اینکه طی چند مورد اقلام پوشاکی، بهداشتی و اسباب بازی میان بچه‌ها توزیع شد.

خوب اندیش دیدار با مادران شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برپایی موکب شهدا و راه اندازی آشپزخانه و تهیه غذا توسط گروه جهادی را از دیگر اقدامات اعلام کرد و افزود: بانوان طلبه از چادرهای مردم زلزله سرکشی و اقلام مورد نیاز مانند پیک نیک و وسایل سرمایشی و دیگر ملزومات آنها را در حد امکان تهیه و توزیع می‌کردند، همچنین برای تهیه مواد غذایی گوشت نذری میان مردم توزیع شد.

وی، برگزاری جشن و محیط شاد برای کودکان، جلسه هم‌اندیشی با حضور حاج حسین یکتا و ارائه گزارش از روند برنامه‌های طلاب جهادی حوزه خواهران از سایر اقدامات برشمرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آنلاین در ماه مبارک رمضان، برگزاری آنلاین مسابقات نقاشی، برگزاری کلاس سواد رسانه‌ای، نشست‌های انتخاباتی، کلاس‌های هفته بسیج و حجاب و تهیه بسته‌های تزئینی و اهداء به دختران جوان، جشن دهه ولایت در روستاهای کوخدان و تمنک و نصب پرچم از سایر اقدامات صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سی‌سخت خاطرنشان کرد: کادر، طلاب و اساتید مدرسه در پیام‌رسان ایتا و واتساپ گروه‌های مختلفی تشکیل دادند و اقدامات و برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی یادآور کرد: انجام‌ برنامه‌های تبلیغی در سطح شهر با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، راه اندازی نمایشگاه‌ها در حوزه‌ها و پایگاه‌ های مقاومت را یکی دیگر از برنامه گروه جهادی مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) سی سخت اعلام کرد.

در این نشست مدیر مدرسه خواهران سی‌سخت مشکلات پایگاه‌ها و نیازهای ضروری بسیج طلاب را نیز یادآور شد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    جهاد خدمت بانوان فقط فرزنداوری برای شیعه است نه کارکردن با اسباب و وسایل برقی غربی