جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نوروزی

 حوزه / مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین، ولایت مداری را مهتمرین درس عاشورا برای جامعه امروز عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی، صبح امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان که در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهرک کوثر برگزار شد گفت: امام حسین (ع) اسوه استقامت، ایستادگی و مقاومت در برابر ستم های بنی امیه است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: بهره گیری از جایگاه عاشورا و محرم به عنوان محور ارزش ها و باورهای دینی ضروری است. آحاد مردم ایران اسلامی همواره در پاسداشت  قیام عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) ثابت کردند که مصداق عینی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا هستند.

 وی ادامه داد:  امسال با وجود شیوع  کرونا امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تصویری ارزشمند، خوب و فهیمانه از تقید مردم متدین به ضوابط بهداشتی ارائه دهیم.

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد:  موضوع دیگری که می توان در ایام محرم انجام داد، تبلیغ همبستگی و مسئولیت اجتماعی قشر انقلابی و متدین است که در ایام کرونا می تواند در رسیدگی به مشکلات مردم و حل آن ها تاثیر داشته باشد.

وی ضمن توصیه به مداحان در ایام ماه محرم و صفر، بیان کرد:  مداحان از به کار بردن مطالب شبهه انگیز جدا پرهیز کنند و از مطالب موثق استفاده کنند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین در پایان، ولایت مداری را مهتمرین درس عاشورا برای جامعه امروز عنوان کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha