پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس و اعضای مرکز ستاد راهبردی حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: علی رغم کمبود منابع مالی طی سالهای اخیر، ۱۶۰ پروژه عمرانی حوزوی را در سراسر کشور به نتیجه رسانده ایم و ۱۳۰ پروژه دیگر را در دست اقدام داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در دیدار رئیس و مدیران گروه های مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه، اظهارکرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند و فعالیت های صورت گرفته در ابعاد مختلف مرکز مطالعات راهبردی و همچنین وجود ظرفیت درختواره رشته های حوزه مبنی بر افزایش رشته و گرایش، لازم است این مرکز رشته ها و گرایش های پیشنهادی خود را ارائه دهد تا به نوعی به تسریع تولید علم در این عرصه کمک شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به شرایط موجود و عدم وجود منابع مالی پایدار طی دوره اخیر مدیریت حوزه، موفق شدیم با کار جهادی و اقدامات تحولی، ۱۶۰ پروژه عمرانی حوزوی را در سراسر کشور به اتمام برسانیم و پیش بینی می کنیم ان شاءالله طی سالهای اخیر ۱۳۰ پروژه در دست اقدام را به نتیجه برسانیم.

وی بر اهمیت فعالیت‌های ستادی در حوزه مطالعات راهبردی تأکید کرد و افزود: توجه به پایان‌نامه‌ها، مقالات و کتاب‌های مرتبط با موضوع حوزه و روحانیت و رصد پژوهش‌های راهبردی برون حوزوی و راه‌اندازی و به‌روزرسانی بانک اطلاعات تحقیقات راهبردی جهان اسلام و حتی مراکز و موسسات بین المللی در این عرصه امر بسیار مهمی است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تعامل و همکاری با سازمان ها و نهادهای اثرگذار به گونه ای که مجموعه را با جدیدترین اطلاعات و تحقیقات به روزنگه دارد، امری ضروری است و باید این تعامل را مستمر داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت تاسیس بانک اطلاعاتی طلاب و نخبگانی حوزوی راهبرداندیش، خاطرنشان کرد: باید ضمن شناسایی طلاب و اندیشمندانی که ظرفیت و ذوق نگاه راهبردی دارند، از رویکرد راهبردی ایشان استفاده حداکثری صورت گیرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha