شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه باید حداکثر تلاش خود را برای تعظیم شعائر اسلامی به کار گیریم، گفت: مکتب ما مکتب هیهات مناالذله است، مکتبی که شهید سلیمانی‌ها در آن تربیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، با بیان اینکه وظایف مبلغان در دو ماه محرم و صفر رساندن، پیام قیام امام حسین(ع) به مردم است، اظهار داشت: این وظیفه سنگین سینه به سینه از علما، مبلغان و مداحان سابق امروز به ما رسیده است و ما نیز باید امانت دار خوبی برای آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خون خود را تقدیم کردند تا مردم را از جهالت و نادانی نجات دهند، گفت: سید الشهدا(ع) در راه خداوند و در راه امر الهی که همان امر به معروف و نهی از منکر بود در حد جان دادن، ایثار کردند و لذا ضروری است تا طلاب این معارف را در بین مردم ترویج دهند و تقویت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز برگرفته از ایثار و از خودگذشتگی امام حسین(ع) بود، مطرح کرد: رزمندگان ما در جبهه‌ها و قبل از عملیات زیارت عاشورا خواندند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: روحانیون، شهدای محراب و سایر علمایی که به شهادت رسیدند، عملا پیام امام حسین(ع) را به جامعه رساندند و امروز نیز این وظیفه بر دوش روحانیون است که در حد توان جامعه را با نور سیدالشهدا(ع) نورانی کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نقش مادحین در ترویج شعور حسینی در جامعه، یادآور شد: مداحان خصوصا در بین قشر جوان دارای نقش بسیار حساسی هستند و لازم است در کنار احساسات مردم، پیام خون بار امام حسین(ع) و شعارهای حضرت را در جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه باید حداکثر تلاش خود را برای تعظیم شعائر اسلامی به کار گیریم، گفت: مکتب ما مکتب هیهات منا الذله است؛ مکتبی که شهید سلیمانی‌ها در آن توسط امام خمینی(ره) تربیت شدند که خود ۱۵ سال تبعید را به جان خرید اما زیر بار ظلم شاه و آمریکا نرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با ترویج پیام‌های امام حسین(ع) در کنار شور حسینی، شعور حسینی را هم باید در جامعه ایجاد کنیم، ابراز کرد: امام صادق(ع) عموی خود را اینگونه معرفی می‌کنند که "کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ"، نه از قد بلند و چهره حضرت که از بصیرت و ایمان حضرت حررف به میان است.

وی تصریح کرد: ویژگی نافذ البصیرةِ و محکمی ایمان حضرت عباس(ع) را باید در این ایام در جامعه و خصوصا در بین جوانان بیان کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: امیدواریم در این دو ماه که بنا به فرمایش امام(ره) ماه غلبه خون بر شمشیر است تمام تلاش خود را برای بالابردن پرچم شعائر حسینی به کار گیریم و فراموش نکنیم همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، از لحظه لحظه‌های این ایام بهره ببریم.

انتهای پیام

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha