چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: قیام امام حسین (ع) را نباید تنها به تقابل حق و باطل خلاصه کرد، بلکه فارغ از این مسئله واقعه عاشورا زمینه‌ساز ایجاد «مکتب عاشورا» در جهان گردید، مکتبی که همچنان از پویایی برخوردار است.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی؛ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار امروز در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهر بیجار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: محرم حسینی و این ایام را باید بهترین و ناب‌ترین فرصت برای آموختن اصول اسلام ناب محمدی (ص) دانست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و جور امویان حامل پیام‌های بسیاری برای همه اعصار است و این پیام همیشه مانا و ماندگار می‌باشد.

استاد حوزه ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره محرم حسینی ‌تاثیرات بسیار فراوانی بر جامعه اسلامی دارد، از یک سو این ایام یک بازخوانی جامع از تاریخ اسلام است و از طرف دیگر بهترین کلاس درس برای آموختن راه و رسم آزادگی در مکتب آزادمردی همانند امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: تاسوعا و عاشورا شاید در یک ظرف زمانی خاص اتفاق افتاده باشد، ولی این دو روز درس‌ها و عبرت‌های بسیار برای همه ما دارد، از یک سو نشان می‌دهد که حق پیروز میدان است، از سوی دیگر عاشورا به ما یاد می‌دهد که چگونه حسین‌وار زندگی کنیم و در برابر ظالم و ستمگر گردن خم نکنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) زمینه ساز تحولات بسیار در جهان اسلام گردید، گفت: قیام امام حسین(ع) را نباید تنها در تقابل حق و باطل خلاصه کرد، بلکه فارغ از این مسئله واقعه عاشورا زمینه‌ساز ایجاد «مکتب عاشورا» در جهان گردید، مکتبی که همچنان از پویایی برخوردار است و بعد از گذشت نزدیک به ۱۴ قرن از این رویداد، هنوز داشته‌های این واقعه زنده است.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه محرم بهترین فرصت برای ایجاد شعور حسینی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: کسی که دل در گرو امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام دارد قبل از هر چیزی باید به شعور حسینی و دینی برسد که این امر بی شک زمینه ایجاد بصیرت و بینش دینی را در او تقویت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha