سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد زارع

حوزه/حجت الاسلام زارع گفت: مقام یقین یاران امام حسین علیه السلام موجب شد که آن ها در تاریخ ماندگار شوند و حتی به بهشت بدون امام حسین(ع) هم راضی نمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس حجت الاسلام محمدجواد زارع، در مراسم شب نهم ماه محرم؛ ویژه برنامه شهادت حضرت اباالفضل العباس(ع) در هیئت شهدای گمنام بندرعباس، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که موجب می شود انسان در مسیر سعادت ثابت قدم تر حرکت کند، یقین است؛ یقین امری بسیار مهم و مؤثر است که انسان باید تلاش کند تا به آن دست پیدا کند.

وی افزود: یاران با وفای حضرت امام حسین (ع) به مقام والای یقین دست پیدا کرده بودند، از این رو توانستند جلوی لشکر یزیدیان و کفر بایستند و مغلوب تبلیغات سوء آن ها نشوند تا بتواند به هدف والای خود دست پیدا کنند.

 زارع بیان کرد: بسیاری از افرادی که در لشکر یزید جلوی امام حسین(ع) صف آرایی کرده و با او جنگیدند، کسانی بودند که در تاریخ اسلام مسبوق به سابقه بودند و پیش از این در رکاب پیامبر(ص) یا در رویدادهای دیگر نقش آفرینی کرده بودند، اما به دلیل اینکه هنوز به مقام یقین دست پیدا نکرده بودند و در شک و تردید به سر می بردند نتوانستند راه حق را پیدا کنند.

مسئول مجموعه فرهنگی شهدای گمنام بندرعباس عنوان کرد: امشب شب اباالفضل العباس علیه السلام است. طبق روایاتی که از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده است شما هر کار خیری که انجام دهید بالاتر از آن هم کار دیگری وجود دارد، مگر مقام والای شهادت که خیری بالاتر از آن در عالم وجود ندارد، از این رو طبق روایات در روز قیامت زمانی که حضرت اباالفضل العباس(ع)؛ وارد  صحرای محشر می شود همه شهدا به مقام والای او غبطه می خورند.

 زارع اظهار کرد: صحابه حضرت امام حسین(ع) در شب عاشورا  بسیار خوشحال  و مسرور بودند و ذره ای اضطراب و ناراحتی در وجودشان به چشم نمی خورد و این حالت هم  از همان یقین وجودی آن ها نشأت می گیرد که جایگاه واقعی خود و ارزش عمل خود را می دانند.

وی ادامه داد: آن چیزی که باعث شده یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام در تاریخ بدرخشند و آن ها را از سایرین متمایز می کند با وجود اینکه هر کدام از آن ها از طایفه ای هستند، همان یقین به ذات اقدس الهی و امام حسین علیه السلام است، از این رو در تاریخ جاودانه شده اند.

 زارع خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام  شب عاشورا روشنایی را خاموش کرد تا هر کس مرد میدان نیست آنجا را ترک کند و بعد از آن حضرت جایگاه تک تک یاران را از بین انگشتان خود به آن ها نشان داد، ولی باز این افراد به این جایگاه هم قانع نشدند و گفتند در جایگاهی برای ما در بهشت قرار داده شده است آیا شما هم حضور دارید، از این رو اینها مقام یقین بالایی دارند که حتی بهشت را هم بی وجود امام حسین علیه السلام نمی خواهند.


 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha