شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: رمز اصلی ماندگاری قیام امام حسین(ع) بعد از قریب ۱۴۰۰سال، اخلاص و خدامحوری امام و اصحاب و یاران و خانواده حضرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، شب تاسوعای حسینی در مراسم عزای حسینی رزمندگان اسلام اصفهان، به ماندگاری قیام امام حسین علیه السلام پس از قریب ۱۴۰۰ سال اشاره کرد و اظهار داشت: اولین ویژگی خدا محوری است که قیام امام حسین علیه السلام راحفظ کرده و تا به اینجا رسانده است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ دشمنی های زیادی نسبت به اهل بیت(ع) و واقعه کربلا بوده است و همواره دشمنان سعی در حذف و نابودی این واقعه از اذهان داشته اند، اما این قیام برای دنیا حرف دارد و مردم از این جریان و نهضت درس می‌گیرند.

ابطحی عنوان کرد: هر انقلابی بعد از مدتی که از عمر آن گذشت به مرور زمان به تاریخ می‌پیوندد و فراموش می شود ولی هزار و چهارصد سال از قیام عاشورا می‌گذرد، اما هنوز زنده است و ملت ها را تکان می‌دهد. در این ایام تاسوعا و عاشورا می بینیم ‌سراسر دنیا برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: اگر کسی عزیزی را از دست بدهد، نهایت تا یک سال برای او اشک می ریزد، اما مرور زمان این مصیبت را برای او کهنه می کند، ولی مصیبت امام حسین(ع) کهنه شدنی نیست و ماندگار است و قریب هزار و چهارصد سال است این مصیبت ها بیان می شود، بارها و بارها این مصیبت ها را شنیده اید اما هنوز وقتی می شنوید اشک شما جاری می شود.

وی خاطر نشان کرد: رمز اصلی این ماندگاری، اخلاص و خدامحوری امام و اصحاب و یاران و خانواده حضرت است و هیچ کجا در جریان کربلا غیر خدا را نمی‌بینند؛ در آیات قرآن هرکجا خداوند مطلبی را بیان می کند، در کنار آن اخلاص، سمت و سو و جهت آن که باید در راه خدا وخدامحور باشد را نیز مشخص می‌کند.

ابطحی در ادامه یادی از شهید حججی کردد و علت درخشش او را در اخلاص عنوان کرد و اظهار داشت: گریه های شبانه و نامه ای که به امام رضا(ع) نوشت و پابوسی و احترام به پدر و مادر، همه این مسائل نشان از اخلاص و خدامحوری او است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، درخشش حاج قاسم را نیز به دلیل اخلاصی بیان کرد که در تمامی کارها داشته است، اذعان کرد: اگر ذره ای غیر خدا در کارها باشد از اعتبار می افتد و کار به مشکل می خورد، لذا هرچه عمل خالص تر باشد ارزش آن نیز بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: کار امام حسین و سراسر قیام حضرت بر پایه اخلاص بود، به همین جهت ماندگار شد و این مطلب در روایات بسیاری اشاره شده است، آنجا که در فرمایش امیرالمومنین داریم که فرمود خوشا به حال کسی که همه ی کارهای خود را برای خدا انجام دهد.

ابطحی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، خاطر نشان کرد: کسی که دنبال کسب رضایت خدا باشد ولو اینکه مردم دوست نداشته باشند، خدا همه امور او را کفایت می کند، مانند امام که فرمود من و شما در این انقلاب کاره ای نبودیم و همه تحت قدرت خداوند بود. اگر کسی به دنبال جلب رضایت مردم باشد به شرط اینکه مورد رضایت خدا نباشد، خدا او را به مردم واگذار می‌کند مانند دولت قبل که به جای خدا با کدخدا معامله کرد و نتیجه آن را دیدیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha