چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایمانی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تمام دغدغه حضرت علی اکبر(ع) حق و حقیقت بود گفت:جوان و نوجوان عاشورایی باید از قدم نهادن در مسیر غیر حق بترسد و دوری کند ولی از مرگ در راه حق نهراسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه قیام عاشورا برای همه رده‌های سنی و اقشار جامعه الگو دارد عنوان کرد: امام حسین(ع) در جریان عاشورا این حقیقت را مطرح کردند و گفتند « لکم فی اسوه» یعنی بشریت در طول تاریخ همواره می‌تواند من را الگوی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) نه تنها برای شیعیان و مسلمانان، بلکه برای تمام مستضعفین عالم که می‌خواهند در برابر طاغوت زمان خود قیام کنند الگو است.

این استادحوزه و دانشگاه با اشاره به حضور الگوهایی با سنین مختلف در واقعه عاشورا افزود: عاشورا هم سالخورده‌ای چون حبیب ‌ابن مظاهر(ع) را دارد، هم نوجوانی ۱۳ ساله‌ به نام قاسم‌ ابن ‌الحسن(ع) و هم جوان رشیدی مثل حضرت علی اکبر(ع) که این نشان می‌دهد امام حسین(ع) قابلیت الگو قرار گرفتن برای همه افراد با سنین متفاوت را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی اضافه کرد: حضرت قاسم ابن الحسن(ع) شب عاشورا در جواب امام حسین(ع) که از او پرسید «قاسم شهادت نزد تو چگونه است؟» پاسخ داد « احلی من العسل» یعنی شیرین‌تر و گواراتر از عسل؛ این پاسخ حضرت قاسم(ع) یعنی وی دلبستگی به دنیا و متعلقات آن نداشته و انسان در نوجوانی نیز می‌تواند به مقام دل بریدن از دنیا برسد.

وی با اشاره به شهادت حضرت علی اکبر(ع) ادامه داد: شهادت فرزند جوان امام حسین(ع) بیانگر این حقیقت است که در سن جوانی می‌‎توان به مقام فناء لله رسید و خود را به معبود پیوند زد؛ جوان شهید کربلا الگوی بی‌نظیر برای جوانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: زمانی که امام حسین(ع) از مکه در راه کربلا بود در مسیر خوابی دید و بعد از بیدار شدن از خواب آیه « انا لله و انا الیه راجعون» را خواند، علی اکبر(ع) که شاهد ماجرا بود از پدر پرسید « چرا آیه استرجاع را قرائت کردی پدر جان؟» و امام در جواب وی گفت « در خواب دیدم منادی از عرش صدا می‌زند این کاروان می‌رود و مرگ این قافله را تعقیب می‌کند»

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی ادامه داد: در این هنگام حضرت علی اکبر(ع) بدون اینکه نگران یا هراسناک شود و یا پدر را از ادامه سفر منصرف کند یا از همراهی پدر دست بکشد فقط گفت « مگر ما بر حق نیستیم؟» و امام حسین(ع) در جواب وی گفت « چرا، ما بر حق هستیم» و علی اکبر(ع) در جواب پدر گفت « پس اگر ما بر حق هستیم دیگر باکی از مرگ نداریم».

وی تصریح کرد: تمام دغدغه حضرت علی اکبر(ع) حق و حقیقت بود، تمام تمرکز جوان حسینی و دلبسته مکتب عاشورایی باید این باشد که همواره در مسیر حق باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: جوان و نوجوان عاشورایی باید از قدم نهادن در مسیر غیر حق بترسد و دوری کند، ولی از مرگ در راه حق نهراسد.

 

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha