یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: درس ها و عبرت های عاشورا باید در جامعه به خوبی تبیین شود؛ یک طرف ایثار و جهاد امام حسین (ع) و یارانش و در طرف دیگر نیز اقدامات و جنایات جبهه کفر و نفاق برای مردم به ویژه جوانان بازگو شود .  

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، شب گذشته در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در مسجد جامع شهر اقبالیه برگزار شد، گفت: عاشورا حرکتی پویا و مظهر ایثار و فرمانبری از دستورات خداوند است که انسان را به خدا نزدیک می کند و هرگز سکون ندارد.

امام جمعه شهر اقبالیه عنوان کرد: تلاش دشمنان اسلام برای از بین بردن فرهنگ عاشورا بی ثمر خواهد بود و هیچ کس نمی تواند نام امام حسین (ع) و خاندان مطهر و راه آن حضرت را محو کند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: درس ها و عبرت های عاشورا باید در جامعه به خوبی تبیین شود؛ یک طرف ایثار و جهاد امام حسین (ع) و یارانش و در طرف دیگر نیز اقدامات و جنایات جبهه کفر و نفاق برای مردم به ویژه جوانان بازگو شود .  

وی اظهار کرد:  واقعه عاشورا در تمامی زمینه ها و عرصه های زندگی انسان همچون اخلاقی، ‌سیاسی، خانوادگی و اجتماعی برای ما درس آموز است و نباید اجازه داد این واقعه تاریخی تحریف شود.

 حجت الاسلام فاطمیان عنوان کرد: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همان‌طور که خود آن حضرت در ابتدای حرکت بیان داشتند برای احیای ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه بود.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha