جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: شیعه و محب واقعی حضرت سیدالشهدا(ع) کسی است که نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حساس و دغدغه مند باشد.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: یکی از فرایضی که بارها و بارها در آیات نورانی قرآن کریم و احادیث حضرات معصومین(ع) بر لزوم اهتمام بر اجرای آن تأکید شده، مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: به تعبیر یکی از بزرگان، کربلا مصاف تمام معروف با تمام منکر است و ما مهم ترین درسی که از کربلا و عاشورا می گیریم، دغدغه و حساسیت داشتن بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: اساساً در زیارتنامه سیدالشهدا(ع) نیز شهادت می دهیم که ایشان امر به معروف و نهی از منکر کردند و لذا هر کسی که خود را محب و شیعه امام حسین(ع) می داند، نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت و یا کم تفاوت باشد.

این مدرس دانشگاه همچنین با تأکید بر این که هر فردی در جامعه اسلامی باید وظیفه خود را در احیای این فریضه به درستی انجام دهد، خاطرنشان کرد: بی شک در این میان، رسانه های جمعی و نخبگان حوزه و دانشگاه رسالت مهم تری برعهده دارند، چه آن که هم در زمینه گفتمان سازی و هم مطالبه گری باید به خوبی به وظیفه خود عمل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha